L O G I M A N Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Han har mottatt penger av deg til å betale årsavgiften. Disse pengene har han dermed underslått og du kan anmelde han for underslag. Han har ingen juridisk rett til å holde igjen din bil. Du kan når som helst få den utlevert. Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg gjerne vært med deg å fått henta den bilen. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hva slags bil? Kjører forbi stedet nesten hver dag... Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Hva slags bil? Kjører forbi stedet nesten hver dag... En blå metallic mazda 323c 3-dørs. Endret 9. september 2008 av bokfinn Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Skal se om jeg ser den etterpå Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Såg ingen metalicblå mazda 323 når eg tok ein liten svipptur forbi dei i dag. kanskje Osse-Mon har sett noko? Endret 10. september 2008 av Jankee Lenke til kommentar
nomore Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Kanskje de har solgt den? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Jeg så en sedan som kan se ut som en 323, men i kveld regnet det, og var mørk, men jeg tar en tur forbi i morgen etter jobb, i lyset. Er det en sedan eller en liten kombi? Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Det er en liten Combi 3 dørs. Bilen står mest sannsynlig på verksted (eksternt sådan), og forhandler får sikkert ikke bilen før han betaler dem... Nå ser jeg at andre frist for å betale årsavgift går ut i morgen, så etter dette blir det purregebyr og inkasso.... Lite interessert i å få det på meg... Må mase litt på advokaten min, hun må få gjort noe asap Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Skal titte litt igjen etterpå. Vet du hvilket verksted han har brukt? Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Skal titte litt igjen etterpå. Vet du hvilket verksted han har brukt? Har ikke snøring Lenke til kommentar
Flyplass Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Her er det VGs Hanne Hatrem skrev om Visperud og NAF: VG.no Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Haha, var på grunnlag av den artikkelen hos VG at jeg kjøpte hos visperud faktisk. Jeg vurderer å sende en mail til denne Hanne Hatrem og si hvordan denne ærlige åke egentlig er... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Nå som den juridiske mølla er i gang syns jeg du kan begynne å ha det litt "moro" med denne saken. Det skulle fortsatt vært artig å høre om hun vil skrive en liten oppfølging på denne solskinnshistorien om Visperud Autosalg. Når de fremstiller han på den måten i landets største avis er det jo fantastisk gratisreklame for han og bedriften hans. Og du har vel hørt Øystein Sundes "Vi selger aviser på folks suksess, men de få'kke være i lyset for lenge. Vi selger like mye på å rive dem ned, det er jo det som er hele poenget." Endret 12. september 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja, send gjerne med linker til denne tråden også.. Hva med andre aviser? Det er sikkert nok av journalister der ute som vil ha en slik sak! Var innom der i går, bilen din står ikke noe sted jeg kunne se Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Da var mailen på vei: " Hei Du skrev i 2005 en artikkel om hvor bra NAFs bruktbiltest er for forbrukerne, og her stiller du forhandleren Visperud Autosalg i et veldig godt lys. http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=104007 Nå har det seg slik at jeg fant en bil jeg ville ha, og kjøpte denne fra Visperud Autosalg etter at den hadde blitt tatt på bruktbiltest hos NAF. Testen avdekket enkelte feil som forhandleren skulle avrette. Bilen ble visstnok reparert av Visperud Autosalg, og jeg kjørte fornøyd avgårde. 2 uker etter kjøp havarerte derimot bilen fullstendig, og det viste seg at den brukte opp en hel tank med olje på bare 70 mil (uten å vise tegn til dette). Dette skjedde 27 Juni. Den dag i dag (12 september) står jeg fremdeles UTEN bil. Visperud Autosalg har brukt over 2 mnd på å reparere bilen, og når den nå står ferdig, så krever de at JEG skal betale for reperasjon. Dette er helt klart brudd på forbrukerkjøpsloven (avsnittet som omfatter fri avhjelp). Denne selgeren er høyst useriøs og kjenner ikke til forbrukerkjøpsloven i det hele tatt. Jeg har selv måtte ordne med transport av bil til verksted, og har brukt hele sommerferien på å hvertfall prøve å få orden i saken. Det skal også nevnes at forhandleren IKKE reparerte bilen som avtalt. Ved et eksternt verksted ble det avdekket at den gjennomrusta bunnpanna som ble avtalt byttet ikke ble bytta, men heller sveieset og malt over med rustmaling. Dette synes det eksterne verkstedet var HELT uholdbart og grunn til å få heve kjøpet. Jeg har sendt krav om heving ved tidligere anledning, men dette får jeg ikke noe respons på i det hele tatt. Akkurat nå har jeg en advokat fra jussformidlingen som jobber med saken. Jeg har også vært i kontakt med forbrukerrådet og lignende instanser, men de har jeg ikke hørt noe ifra ennå. Jeg synes at det er feil at denne "rosende" artikkelen av Visperud Autosalg skal ligge på nett, da de absolutt ikke følger lover og regler. En oppfølgingssak ang dette temaet hadde vel vært en idè? " Hun må jo rett og slett bare skrive om denne saken, kan ikke la noe slikt bli liggende ustraffet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Og der var kavaleriet sendt inn Kan bli litt morro denne saka. Egentleg burde den vel ha komme tidlegare slik at ein traff agurktida i avisene. Fort gjort å havne på forsida då. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Dette må jo selge bra? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Bra du har stått på bokfinn, hadde det vært noen måter jeg kunne støtta på hadde jeg gjort det LETT. Lykke til videre, ordner seg nok til slutt selv om det er sinnsykt synd at det tar så lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå