Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en liten Combi 3 dørs.

Bilen står mest sannsynlig på verksted (eksternt sådan), og forhandler får sikkert ikke bilen før han betaler dem...

 

Nå ser jeg at andre frist for å betale årsavgift går ut i morgen, så etter dette blir det purregebyr og inkasso.... Lite interessert i å få det på meg...

 

Må mase litt på advokaten min, hun må få gjort noe asap

Lenke til kommentar

Nå som den juridiske mølla er i gang syns jeg du kan begynne å ha det litt "moro" med denne saken. Det skulle fortsatt vært artig å høre om hun vil skrive en liten oppfølging på denne solskinnshistorien om Visperud Autosalg.

 

Når de fremstiller han på den måten i landets største avis er det jo fantastisk gratisreklame for han og bedriften hans. Og du har vel hørt Øystein Sundes "Vi selger aviser på folks suksess, men de få'kke være i lyset for lenge. Vi selger like mye på å rive dem ned, det er jo det som er hele poenget." ;)

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Da var mailen på vei:

 

"

Hei

 

Du skrev i 2005 en artikkel om hvor bra NAFs bruktbiltest er for forbrukerne, og her stiller du forhandleren Visperud Autosalg i et veldig godt lys.

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=104007

 

Nå har det seg slik at jeg fant en bil jeg ville ha, og kjøpte denne fra Visperud Autosalg etter at den hadde blitt tatt på bruktbiltest hos NAF. Testen avdekket enkelte feil som forhandleren skulle avrette. Bilen ble visstnok reparert av Visperud Autosalg, og jeg kjørte fornøyd avgårde.

2 uker etter kjøp havarerte derimot bilen fullstendig, og det viste seg at den brukte opp en hel tank med olje på bare 70 mil (uten å vise tegn til dette). Dette skjedde 27 Juni. Den dag i dag (12 september) står jeg fremdeles UTEN bil. Visperud Autosalg har brukt over 2 mnd på å reparere bilen, og når den nå står ferdig, så krever de at JEG skal betale for reperasjon. Dette er helt klart brudd på forbrukerkjøpsloven (avsnittet som omfatter fri avhjelp). Denne selgeren er høyst useriøs og kjenner ikke til forbrukerkjøpsloven i det hele tatt. Jeg har selv måtte ordne med transport av bil til verksted, og har brukt hele sommerferien på å hvertfall prøve å få orden i saken.

 

Det skal også nevnes at forhandleren IKKE reparerte bilen som avtalt. Ved et eksternt verksted ble det avdekket at den gjennomrusta bunnpanna som ble avtalt byttet ikke ble bytta, men heller sveieset og malt over med rustmaling. Dette synes det eksterne verkstedet var HELT uholdbart og grunn til å få heve kjøpet.

Jeg har sendt krav om heving ved tidligere anledning, men dette får jeg ikke noe respons på i det hele tatt.

 

Akkurat nå har jeg en advokat fra jussformidlingen som jobber med saken. Jeg har også vært i kontakt med forbrukerrådet og lignende instanser, men de har jeg ikke hørt noe ifra ennå.

 

Jeg synes at det er feil at denne "rosende" artikkelen av Visperud Autosalg skal ligge på nett, da de absolutt ikke følger lover og regler.

 

En oppfølgingssak ang dette temaet hadde vel vært en idè?

"

 

Hun må jo rett og slett bare skrive om denne saken, kan ikke la noe slikt bli liggende ustraffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...