Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp

Anbefalte innlegg

Jeg er helt satt ut her. Han fyren er HELT utrolig. I dag lovet han i morges at den skulle være ferdig til senere på dagen. Snakka med ham igjen i halv 3 tida, og da skulle han sjekke med verkstedet om de hadde mye igjen. Når jeg så ble oppringt igjen, så var det ikke han som ringte, men en svenske som ikke vet noe som helst. Han sa at bilen ikke blir ferdig før neste uke da verkstedet ikke hadde deler nok.

Advokaten holder på å skrive brev nå, og det skal nå han sodden av en bruktbilforhandler innen kort tid.

Firmaet dere skal holde dere alle unna er:

VISPERUD AUTOSALG

STÅLFJÆRA 1

0975 OSLO

TLF: 22259911

***** er navnet på selgeren som ikke burde ha lov til å praktisere

VG skrev en sak om forhandleren for rundt 1 år siden der de intervjua han ang hvor bra NAFs bruktbiltest var. Jeg skal kontakte VGs reporter som skrev den saken, og gi beskjed om hva slags folk de bruker som eksempel.

Endret av KVTL
Navn på selger fjernet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

he he. Går forbi den butikken nesten hver dag. Selv trodde jeg at butikken over andre siden av gata, Kongehelle bil el. noe slikt var gatas skrekk, men der tok jeg altså feil.

Kan bare nevne at den butikken har meget lav omsetning på bilene sine. Enkelte modeller har jeg sett der stående i flere år.

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan den selgeren holder på. Bra du går via advokat nå. Husk å ta ut leiebil, og ta vare på alle kvitteringer og utgifter du har hatt. Han skylder deg allerede mye penger. ( Det som er tragisk er at de sikkert gjør en drittjobb med å fikse bilen, siden de ikke tjener noe på det).

Lenke til kommentar

Hah, morsomt.

Nå ringte han svensken som ikke kan noenting og skulle si fra herr xxxx at bilen var ferdig fikset og kunne hentes. De skulle være litt greie med meg og slå av litt på prisen, så det kostet meg bare 5000,-. Jeg sa da at jeg ikke henter bilen før neste uke, og at jeg ikke har planer om å betale noe som helst. La deretter ut om advokat og mine forbrukerrettigheter. Han ble litt frem og tilbake da, men skulle gi beskjed til selger om hva jeg hadde sagt.

5 minutter senere ringer selveste storkaren selv tilbake og sier at jeg bare har med å betale 5000 når jeg henter bilen, hvis ikke så får jeg den ikke. Jeg sier da igjen til ham at han skal få snakke med min advokat som så kan lære ham litt om forbrukerkjøpsloven.

Han slenger så på røret.

Føler på meg at dette kommer til å dra ut i det uendelige selv om jeg har advokat og forbrukerrådet i baklomma.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du hente bilen? Slik eg forstod det var forhandler på østlandet og du bodde på vestlandet? Du skal jo da ikke måtte hente bilen. Den skal fraktes tilbake.

Uansett vil eg anbefale at advokaten ringer neste gang. En ting er å oppføre seg slik ovenfor en kunde, en annen ting er å oppføre seg slik ovenfor en advokat.

Hørte eg forresten "TV2 Hjelper Deg"? Ikke? ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du hente bilen? Slik eg forstod det var forhandler på østlandet og du bodde på vestlandet? Du skal jo da ikke måtte hente bilen. Den skal fraktes tilbake.

Uansett vil eg anbefale at advokaten ringer neste gang. En ting er å oppføre seg slik ovenfor en kunde, en annen ting er å oppføre seg slik ovenfor en advokat.

Hørte eg forresten "TV2 Hjelper Deg"? Ikke? ;)

Jeg bor for tiden på østlandet, så han burde hvertfall levere bilen til der jeg bor.

Skal ringe advokaten imorgen og få henne til å ringe til ham.

Tv2hjelper deg ja, det hadde han nok likt :p Skal nok klare å sverte ham på alle mulige andre måter hvis han absolutt skal være vanskelig...

Lenke til kommentar

Advokaten har ringt ham nå, men har ikke hørt noe fra ham jeg.

Advokaten holder på å skrive ett veldig utfyllende brev til ham med alle krav der det begrunnes med kvitteringer og attest fra ekstern verksted (og seff hva forbrukerkjøpsloven sier om dette tullet).

Regner med at hun gir beskjed at han blir stevnet hvis han ikke godtar kravene.

Jeg får se om han tar kontakt snart.

Lenke til kommentar

Eg antar du nå har leiebil?

Hvordan er fremgangen med advokaten? I lys av alt som har skjedd i ettertid ville eg nå fremmet et krav om å få hevet kjøpet. Det er jo flere mangler her, og samtidig har selger en oppførsel eg ikke kunne tenkt meg å risikere å møte på senere(ved andre henvendelser).

Men alt i alt er man jo fastlåst dersom selger ikke gir seg for det juridiske presset. Her er Tv2 Hjelper Deg et godt pressmiddel.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke leiebil nei.

Advokaten mente at det kunne være vanskelig å få igjen pengene for dette.

Advokaten mente også at heving av kjøp kanskje ville være en vanskelig prosess, og vi har nå lagt oss på å få bilen igjen, samt alle mine utgifter til alternativ transport.

Kan jeg forresten politianmelde ham for svindel, evt tyveri av bil? Han har jo bilen min uten skjelig grunn....

Og er det noen som tilfeldigvis skal forbi forhandleren idag som kan sjekke om bilen står parkert på utsiden. I såfall skal jeg komme meg til Oslo og bare ta den selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...