Magnum p.i. Skrevet 11. august 2009 Del Skrevet 11. august 2009 Er opplyst fra forbrukerrådet at en sak i tvistutvalget vil ta bortimot 6mnd Så kanskje jeg ser penger til jul ca ...namsfogden i Asker og Bærum foreløpig har holdt på i snart to måneder med å få i gang sak om tvangsfullbyrdelse, siden forhandleren ikke vil betale frivillig. Må bare opplyse om at det i dag ble overført 11 500 kroner til kontoen til hun jeg har hjulpet i denne saken. Opprinnelig var kravet på 10 000,- men namsmannen la til 1500 i inndrivningskostnader. Med tanke på at jeg skrev det første brevet i januar 2008, tilsier ikke dette en spesielt høy timelønn, men moro å endelig ha vunnet. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Er opplyst fra forbrukerrådet at en sak i tvistutvalget vil ta bortimot 6mnd Så kanskje jeg ser penger til jul ca ...namsfogden i Asker og Bærum foreløpig har holdt på i snart to måneder med å få i gang sak om tvangsfullbyrdelse, siden forhandleren ikke vil betale frivillig. Må bare opplyse om at det i dag ble overført 11 500 kroner til kontoen til hun jeg har hjulpet i denne saken. Opprinnelig var kravet på 10 000,- men namsmannen la til 1500 i inndrivningskostnader. Med tanke på at jeg skrev det første brevet i januar 2008, tilsier ikke dette en spesielt høy timelønn, men moro å endelig ha vunnet. Gratulerer til dere da Bare håpe jeg får noe innen det blir januar 2010 da Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Kom av tilfeldigheter over dette, FY FAEN for et inkompetent og ubrukelig forbrukerråd man har her til lands. Flaut? Over ett år nå? Haha!! Endret 3. november 2009 av dicktator Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Kom av tilfeldigheter over dette, FY FAEN for et inkompetent og ubrukelig forbrukerråd man har her til lands. Flaut? Over ett år nå? Haha!! Jeg syns forbrukerrådet har rotet fælt i saken til stakkars Bokfinn. Det er jo for dumt når de bare tar forhandlerens ord på at saken har blitt løst, uten at noe egentlig har skjedd. Men sånn generelt et er det vel kombinasjonen av altfor mange saker og altfor få saksbehandlere som må ta mye av skylden for at det går litt sakte i svingene. Endret 4. november 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Har fremdeles ikke hørt noe fra FTU, men håper at det skjer noe snart. Nå skal det sies at jeg har byttet adresse i folkeregisteret siden jeg sist fikk brev fra de, så forundrer meg ikke hvis det ligger et brev i postboksen på østlandet nå... Bør vel kanskje ringe og høre hva som skjer Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (Nå har jeg ikke lest hele tråden) Grunnen til at det tar lang tid å få behandlet saken sin er pga. den enorme saksmengden Forbrukerrådet har (bla. over 110 000 henvendelser per telefon og e-post i 2008), samt at det er lite Forbrukerrådet kan gjøre om det tar 3 uker å få svar på ett brev. I tillegg er det ikke bestandig at saksbehandleren har tid til å svare på brevet samme dagen som det kommer inn. Dessverre er det veldig mange som er i samme situasjon her i landet, slik at man kan ikke prioritere en sak fremfor en annen. Det gjør at alle sakene tar lang tid, spesielt når den er gått til FTU. FTU mottok i 2008 1029 saker, hvor 855 saker ble avgjort. FTU hadde 35 møter i 2008, det er i snitt 24 avgjorte saker pr. møte, og når det skal tas stilling til alle sakens fakta tar dette naturligvis lang tid. Håper dette var litt oppklarende om "inkompetansen" innenfor FTU-systemet. Om man ønsker en kjappere behandling i saken sin kan man ha begjære saken inn til Forliksrådet, men det koster penger. For å være på den sikre siden kan det være lurt å informere om sin nye adresse. 1 Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 23. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2009 Må bare få meddele at FTU har avgitt dom. De dømmer Visperud autosalg til å betale meg 7500 kr + renter. Herlig! En god start på julen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Må bare få meddele at FTU har avgitt dom. De dømmer Visperud autosalg til å betale meg 7500 kr + renter. Herlig! En god start på julen Flotte greier! Men såvidt jeg husker er dere selv ansvarlige for at dette blir gjennomført, så håper han tar det til seg nå. Å gå en ytterligere runde med namsmannen er også ganske langtekkelig. Men nå kan du i hvert fall slå i bordet med retten på din side Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Gratulerer, bokfinn. Og ha en god jul! Lenke til kommentar
VeronikaJeanette Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Dette var bra Håper du får de pengene også. De har du virkelig fortjent God jul Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Godt du endelig har fått et svar på dette. Tok tid, men du fikk iallefall bevisst at du hadde retten på din side. Gratulerer iallefall Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Dæven, GRATULERER! TTT men tålmodighet kan gjerne lønne seg Lenke til kommentar
bokfinn Skrevet 15. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2010 Må bare få meddele at jeg i dag fikk et brev fra selgeren. Oppi brevet lå det en sjekk på 7500 kr. I tillegg var det et brev der det stod at renter vil bli godskrevet 2010 (brev var sendt i 2009). Ganske overraskende og uventet at han betalte uten å krangle Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2010 Del Skrevet 15. januar 2010 Må bare få meddele at jeg i dag fikk et brev fra selgeren. Oppi brevet lå det en sjekk på 7500 kr. I tillegg var det et brev der det stod at renter vil bli godskrevet 2010 (brev var sendt i 2009). Ganske overraskende og uventet at han betalte uten å krangle Supre greier. Det krever sitt å stå på, men så fikk du endelig bevist din rett. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 GRATULERER! Det var virkelig flott å høre at du fikk has på dette svindelforsøket! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Etter å ha fulgt saken fra starten vil jeg gratulere jeg også Enda godt det løste seg til slutt, og selv om han var veldig trenerende holdt du ut, og det imponerer meg Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Gratulerer så mye. Sitter her på jobb og har nettopp lest meg igjennom 14 sider. Bra at det hele fikset seg for deg. Kan ikke la idiotiske bilselgere få holde på sånn! Tolmodighet har du ihvertfall Det skal du ha kudos for. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Håper det var dekning for sjekken da... Etter alt det styret, så hadde vel det vært toppen av kransekaka. Lenke til kommentar
Labov Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Bra med happy ending! Synes du har vært utrolig tålmodig i denne saken. Trivelig at utfallet ble som det ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå