Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp

Anbefalte innlegg

det er vel ikke byttet lambdasonde?! det kan dokumenteres at det fortsatt er original del. det må du presisere at det var byttemotoren det var noe galt med, ikke lambdasonden i eksosen. om det så VAR lambdasonden, skal vel det reklameres på uansett da de har solgt bilen uten feil og de testa vel avgassene på naf kontrollen?

Lambdasonden er den originale som kom med bilen, denne funker helt greit. Det var visperud som mente at lambdasonden kunne være årsaken til avgassproblemet. Det viste seg så at det var bensintrykkregulatoren som fulgte den nye motoren som var tett. Skal skrive svar til forbrukerrådet i dag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på det ikke er 15 bind? :p

Får håpe du slipper mer arbeid, og det kan skje litt mer konstruktivt i denne saken.

Tror Visperud kanskje har innsett at han ikke burde vært så vrang i starten. Han har garantert slitt og vil få en mye høyere total kostnad enn å bare gjort det han skulle fra dag 1. :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Update:

Brev fra forbrukerrådet i dag.

De har skrevet en del om forskjellig og konkluderer med at Visperud skal betale meg 7.500kr.

De mener at det er vanskelig å se om mine utgifter til alternativ transport kan forsvares.

Mitt opprinnelige krav var på rett over 9000. 7500kr tilbake er for: 5000 i reperasjon, 2000 i reperasjon og 500 i egenandel på transport av bil. Har med andre ord ikke fått noe for alternativ transport (tog buss o.l.)

Er igrunn fornøyd, så håper han betaler fort

Lenke til kommentar
Er igrunn fornøyd, så håper han betaler fort

Det håpet jeg også da jeg kranglet med Stabekk Bilsenter i sin tid. Men vær obs på at det Forbrukerrådet sier ikke er juridisk bindende på noen måte, de kommer kun med "anbefalinger" om hva som er rett og galt.

Regn derfor med at Visperud sier seg sterkt uenig i Forbrukerrådets anføring, og at du blir nødt til å ta saken videre til Forbrukertvistutvalget. Og hvis du er riktig heldig må du vel ta det derfra til Namsmannen for å få pengene dine. Vi vet jo alle hva slags type dette er nå... :hrm:

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det kjipe er at selv om han blir "tvunget" til å betale har han fortsatt tjent godt på det, og vil helt sikkert gjøre det samme neste gang da under 99% av bilkjøperne som kjøper fra forhandler hadde vært i nærheten av å investere så mye tid i saken. Det veldig positive som har kommet ut av dette og som du skal ha props for TS, er denne tråden hvor ryktet hans er svertet og mange har blitt advart. Lykke til videre med saken og god 1.mai feiring :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har forbrukerrådet konkludert med at de ikke klarer å løse saken. Dermed måtte jeg fylle ut et klageskjema til forbrukertvistutvalget. Er opplyst fra forbrukerrådet at en sak i tvistutvalget vil ta bortimot 6mnd :) Så kanskje jeg ser penger til jul ca

Lenke til kommentar
Er opplyst fra forbrukerrådet at en sak i tvistutvalget vil ta bortimot 6mnd :) Så kanskje jeg ser penger til jul ca

Hehe. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på "min" sak. Men det tok vel fem seks måneder før Forbrukertvistutvalget fikk gjort seg ferdig. Pluss at namsfogden i Asker og Bærum foreløpig har holdt på i snart to måneder med å få i gang sak om tvangsfullbyrdelse, siden forhandleren ikke vil betale frivillig.

Spør du meg er det egentlig en motivasjonsfaktor at det er så kronglete å få ting gjort. Da blir man enda mer gira på å få rett. I hvert fall blir jeg det.

Lenke til kommentar

Herlige greier, denne Grell Sleip-og-ru ser ut til å være litt av en lurendreier.

Vi kunne jo startet en slags sivil-ulydighets-aksjon, hvor folk ringte til Visperud Autosalg daglig og oppholdt han på telefon, dro dit og kastet bort tiden hans på å titte på bruktbiler vi ikke tenkte å kjøpe, ba om å få prøvekjøre biler og dro ut og kjørte opp all bensinen slik at han fikk utgifter på dette og så videre og så videre.

Noe å tenke på!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er opplyst fra forbrukerrådet at en sak i tvistutvalget vil ta bortimot 6mnd :) Så kanskje jeg ser penger til jul ca

Hehe. Jeg husker ikke hvor lang tid jeg brukte på "min" sak. Men det tok vel fem seks måneder før Forbrukertvistutvalget fikk gjort seg ferdig. Pluss at namsfogden i Asker og Bærum foreløpig har holdt på i snart to måneder med å få i gang sak om tvangsfullbyrdelse, siden forhandleren ikke vil betale frivillig.

Spør du meg er det egentlig en motivasjonsfaktor at det er så kronglete å få ting gjort. Da blir man enda mer gira på å få rett. I hvert fall blir jeg det.

Er over 1mnd siden jeg begjærte saken overført til forbrukertvistutvalget nå.

Må jeg svare på noe brev fra dem? Får jeg i det hele tatt noe brev, eller får de alle sakens fakta fra forbrukerrådet?

Har seg slik at jeg ikke er på bopelen min før i august kanskje, og ikke har jeg omadressert posten heller.

Har dessuten bestemt meg for å kjøpe NY bil. For noen dager siden fant jeg betydelig med rust som NAF ikke hadde funnet på "den-og-omfattende-svindyre-bruktbiltesten". Var oppe hos en lokal ordentlig bilforretning

, og de gav meg et tilbud jeg nesten ikke kan si nei til.

Lenke til kommentar

Hvis du har begjært saken oversendt til Forbrukertvistutvalget, så skal dette gå av seg selv via Forbrukerrådet. Nå virker det som om de du har vært borti er noen store rotekopper, men det skal være slik at alt av dokumentasjon og papirer går direkte fra Forbrukerrådet til Forbrukertvistutvalget, ja.

Som sagt, jeg ventet veldig lenge på at de skulle komme til en konklusjon. Så du må bare smøre deg med tålmodighet :shrug:

Lenke til kommentar

Tolmodighet har jeg nok av. Går bare og teller dager nå til jeg skal bli kvitt bilen, er så mye drit med den at jeg bare solgte den. Får bare håpe den holder til september, da den nye bilen ankommer landet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...