Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motoren på bilen skar seg 18 dager etter kjøp


Anbefalte innlegg

angående sveisinga, en skikkelig sveisefuge er kraftigere enn metallet som den er sveiset på. Men å sveise noe på en _rusten_ del går ikke, man må da fjerne all rusten før man evt lapper og sveiser. Men som sagt, blir det avtalt at det skal byttes så er det selvsagt bedre enn en del som er reparert.

 

Hadde dette vært min situasjon, så hadde jeg hyret en advokat.

 

Du har forhandlergaranti på _minst_ 30 dager. Og om du får motor havar eller ras som pluggen kalte det så skal du få ny motor. Så enkelt er det. Faren til en kamerat av meg fikk helt nye støtdempere, bremser, cd spiller og radiator når han fikk trøbbel med hans GTi.

 

Du har også avtalt at noe skal gjøres, han har ikke gjort dette, da skal ha reparere det kostnadsfritt.

 

Forbrukrådet er bare tull uansett, har ikke lest hele tråden men du har vel politi anmeldt jævelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må jeg få minne på at en stor del av alle bunnpanner er i Aluminiums utføring. vis meg en bunnpanne det har rusta hull på !!!!??? ;)

 

Dette er intet mindre enn tullprat! Finnes MASSE 90-tallsbiler med bunnpanne ene og alene produsert i tynnplate stål.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En jævlig lite gledelig oppdatering her.

 

Hadde bilen på EU-kontroll. Bilen gikk greit gjennom, utenom 1 ting.

Motoren som selger har satt i bilen avgir ti ganger tillatt avgassnivå.

 

Jeg ringer igjen til selger ved Visperud autosalg.

 

Han bare slenger i trynet på meg at han ikke vil ha noe mer med meg å gjøre!

 

 

Bilen vil bli avskiltet etter desember hvis feilen ikke utbedres.

 

Forbrukerrådet ba meg om å sende klage på saken på ny (da de hadde rotet bort mailen jeg sendte for en mnd siden).

 

Hva i helsikke gjør jeg nå?

 

Sendte nettopp tips til TV2hjelperdeg og FBI på nrk, håper de vil ta tak i saken...

Lenke til kommentar

Den mannen der kan jo ikke være sann!

 

Ikke nok med at han tar betalt for noe han ikke skal ta betalt for, men så presterer han å sette inn en motor som blårøyken står ut av.....

 

Nei, da ser jeg ikke noen annen grunn eller utvei enn at du stevner mannen for retten. Det her er regelrett svindel og brudd langt utover dine rettigheter som forbruker. En anmeldelse til politiet burde du også legge fram, og se om de tar seg bryet til å sjekke den sjappa hans.

 

Jeg antar du har forsikring på bilen. De fleste gir økonomisk bistand til advokat der.

 

Sånne tullinger må bare stoppes!

Lenke til kommentar

Jeg er nok ikke noen fagmann innen området, men nå er det vel på tide å slutte å kommunisere muntlig.

 

Send et brev der du skriftlig gjør rede for dine synspunkter og hvordan du opplever saken. Ta også med hva du ønsker i saken, og send så dette til vedkommende Glenn, da han står som daglig leder / adm. dir i følge brreg.

 

I dette brevet setter du en dato for tilbakemelding. Det kan lønne seg å holde brevet kort, nøytralt og veldig på sak. List gjerne opp de tingene du ønsker svar på med tall. Slike sleipe fisker har ofte en tendens til å svare på alt annet enn det man spør om. ;)

 

Etter minst to slike skriftlige henvendelser ville jeg ha hørt med mitt lokale konfliktråd / lensmannskontor om mulige veier videre. Ikke noe poeng i å svi av flere kalorier.

 

Uansett hvilken vei du velger videre; lykke til. Jeg unner deg inderlig en tosiders i VG i farger der en viss Glenn går ned på kne og ber om unnskyldning. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nok for F*** meg være nok!!!!!

 

Håper denne karen her får en smekk så det holder,

pluss at jeg håper han ikke får drive meg bil mer..

 

Kontakt så mange advokater du bare kan,

ta kontakt med TV2 Hjelper Deg,

NRK´s FBI (ForbrukerInnspektørene)

 

 

Ønsker deg bare fortsatt lykke til videre og håper på

en happy ending for deg :D

Lenke til kommentar

*grumpf*

 

Er en stund siden jeg har vært innom denne tråden og kikka, og nå kjenner jeg at jeg er i ferd med å bli skikkelig forbanna...

 

Send han et rekommandert brev, der du legger frem dine krav, og en kort svarfrist. Har du ikke fått noe respons fra han innen den tid, er jeg rimerlig sikker på at (som de nevnte ovenfor) feks Tv2 hjelper deg osv vil hjelpe deg med denne saken. Dette er rett og slett uhørt!!! :O

 

Krysser fingrene for deg, og si fra hvis det er noe som helst vi kan gjøre! hehe :)

Lenke til kommentar

Har ennå en liten oppdatering her.

Nå har jeg fått bilen EU-godkjent.

Hadde bilen på et lokalt verksted, og de fant ut at det var noe feil med bensintrykkregulatoren. De rengjorde denne, og bilen har nå normalt avgassnivå.

Verkstedet sier og at denne regulatoren er noe som har fulgt byttemotoren, ergo har visperud satt inn en motor med en regulator som trengte overhaling.

Dette betyr nå at de er skyld i feilen og må betale verkstedsregninga. Skal fremlegge kravet for selger og forbrukerrådet.

Lenke til kommentar

Har vel liten sjangs for å få gjennom en heving av kjøp, har igrunn ikke noe stor interesse av det heller, nå som bilen er så godt som 100%. Skal ha tilbake de 5000 jeg betalte for motoren, samt reiseutlegg på 3000kr de mnd jeg var uten bil, og nå de 2000 i verkstedsregning. Får jeg dette så skal jeg la være å plage ham så veldig mye mer (men litt).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare minne deg på hvor viktig det er å ikke gi opp når det kommer til slike karer. Jeg sitter nå og leser et brev fra Forbrukertvistutvalget hvor en bilforhandler i Oslo har blitt pålagt å tilbakebetale 10 000 kroner til en venninne av meg, etter at de solgte henne en bil uten antiskrens og med ulovlig ettermonterte xenonlys.

 

Jeg skrev det første klagebrevet for henne i slutten av januar, og etter en runde i Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget har vi omsider fått retten på vår side. Du har en såpass åpenbar sak at jeg nærmest garanterer deg seier, hvis du bare fortsetter kampen. :)

Lenke til kommentar
Vil bare minne deg på hvor viktig det er å ikke gi opp når det kommer til slike karer. Jeg sitter nå og leser et brev fra Forbrukertvistutvalget hvor en bilforhandler i Oslo har blitt pålagt å tilbakebetale 10 000 kroner til en venninne av meg, etter at de solgte henne en bil uten antiskrens og med ulovlig ettermonterte xenonlys.

 

Jeg skrev det første klagebrevet for henne i slutten av januar, og etter en runde i Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget har vi omsider fått retten på vår side. Du har en såpass åpenbar sak at jeg nærmest garanterer deg seier, hvis du bare fortsetter kampen. :)

 

Jadda :)

Jeg skal stå på til the bitter end... Har fått masse ekstra krutt å servere til senere i saken også.

TV2 og NRK er underrettet, så håper en av de biter på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg venter på oppdatering fra forbrukerrådet. Fikk brev i desember om at saken var tatt opp igjen og at han må svare for seg. Regner med at det ikke blir noe fornuftig svar fra ham og at forbrukertvistutvalget dømmer i min favør...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...