Gå til innhold

BK: Sigaretten tennes

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

To nye konsertbilder fra samme gruppe som i forrige tråd.

Her med kontrabassisten i fokus. Er så glad i begge disse bildene at jeg ikke klarer å velge ut hvilket som er best og om jeg skal levere i svart/hvitt eller gi fargerike innstøt.

post-157128-1214937721_thumb.jpg

post-157128-1214937732_thumb.jpg

Blir det noe bra? Farger eller svart/hvitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge bildene er ok, men det i sorthvitt er det kuleste for en lidenskapelig røyker som meg. For røyking er tøft.

Fargebildet har også sine sider, som at fargene er delikate i sin diskrete form.

I det hele tatt godkjente bilder, som lett kunne vært på trykk i en artikkel. Ikke på noe cover eller en plakat, men som livebilde til en artikkel holder de mål.

Lenke til kommentar

Det første bildet falt helt klart best i smak her. Flott lys og positur. #2 ble rett og slett litt kunstig. Du har også fått noen merkelige artefakter langsmed stolen og benet til bassisten - litt uheldig klipping i råfilen?

Lenke til kommentar
Begge var veldig stemmningsfulle og bra!

Jeg tar av meg hatten for deg.

Stusset litt på skarptromma og omtrent fra kneet og nedover dog. Er det et resultat av å dra i spakene?

Takk for det :)

Er klar over det. Det var desverre en uheldig effekt laget av scenelyset kombinert med optikken regner jeg med. Selv originalfilen hadde en god markering den lille stripen langs det nevnte området - om jeg ikke husker helt feil.

Det første bildet falt helt klart best i smak her. Flott lys og positur. #2 ble rett og slett litt kunstig. Du har også fått noen merkelige artefakter langsmed stolen og benet til bassisten - litt uheldig klipping i råfilen?

Takktakk. Hva mener du med kunstig?

Japp, leit med den kanten. (les over)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Likte best nr.1 med tanke på både farger og utsnitt. Man føler liksom at man på en måte har kontakt med musikeren.

Nr.2 ble ganske bra det også, men bærer mer preg av den stripen ved tromma også likte jeg ikke helt posituren, men det blir jo en smakssak. =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Siden jeg ikke er noe storrøyker får jeg henge meg på de som foretrekker #1, selv om #2 også har sin sjarme. Synes scenelyset gir en god effekt med et subtilt fargeinnslag. Jeg synes ikke fargestripene langs beinet og skarptromma gjør noe, det ble dog litt mer påfallende på s/h-versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...