Gå til innhold

Hvorfor er Opera Mini så vanskelig å installere

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en løsning, den får jeg et annet sted.

Men.

Hvorfor er det så forferdelig vanskelig å legge inn slike internett program som Opera Mini på disse nymotens telefonene??

Min forrige, en forsåvidet komplisert nok Nokia 1610, var det bare å trykke så snakket det i andre enden. Men det å komme ut på verdensveven derimot....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, har litt trøbbel med å ta deg seriøst :)

Gjør som du liker, men mitt spørsmål var alvorlig nok.

Hvorfor skal dette være så vanskelig å få til, når far får:

"Operasjon mislyktes" når far prøver å laste ned Opera mini eller

når far har lastes ned på PC mini og så sendt den til mobilen pr blåtann

og så får "kan ikke installere, kan ikke koble til internett"

Så er dette alvorlige greier, jeg sliter med å innse at jeg er for gammel, men er årsaken rett og slett at mobilen nå er såpass innviklet å sette opp at man bør advare folk?

------

PS

SMS: fikk en slik, fikk svar da jeg prøvde å laste ned "operasjon mislyktes"

Prøvde engang til " sms allerede sendt!".

Direktelink gir jo Operasjon mislyktes som vanlig.

Endret av Fjellfin
Lenke til kommentar

Det høres ut som du ikke har lagt inn innstillinger for datatrafikk på din telefon. Eller du har gale innstillinger. Slike får du på hjemmesiden til din operatør. Du sier ikke hvordan telefon du bruker, men slike innstillinger blir sendt automatisk til din telefon når du oppgir telefon nr ditt.

Lenke til kommentar
Det høres ut som du ikke har lagt inn innstillinger for datatrafikk på din telefon. Eller du har gale innstillinger. Slike får du på hjemmesiden til din operatør. Du sier ikke hvordan telefon du bruker, men slike innstillinger blir sendt automatisk til din telefon når du oppgir telefon nr ditt.

Jeg inrømmer at jeg blir til latter her, og det du sier bekrefter AT dete er VANSKELIG å få til. Nå har jeg slettet alt som er mulig av nett innstillinger, passord, oppsett på sms, mms, blåtann, goretex, internett og øystein sunde, samt alle telefonnumrene, alle sms er slettet alle mms en er slettet og alle bildene mine ---telefonen er tom, tom, TOM!

-- uten noe som helst innholde (klarer ikke å slette nettleseren)

1) Fikk tilsendt ny automatisk oppsett fra Netcom på WAP oppsett for din SonyEricsson C702i er sendt til mobil nummer (gpsr)

2) knatra inn mini.opera.com

3) pekte og klikke på anbefalt for din mobil 4.1 multisertifikater

4) telefonen tenker seg lenge, før det svartnet (som vanlig):

5) "operasjonen mislyktes" over hele displayet.

Denne skjermen har jeg sett endel ganger før, når jeg nå også får den på fabrikkny innstilt telfon, har jeg rett og slett ikke lyst på å forsøke alt det andre for n´te gang bare for å samme feilmeldingene.

Det er ett eller annet småpirk jeg glemmer, men jeg kan ikke skjønne hva, så mye gode råd je g har fått her.

Jeg gjentar spørsmålet.

"Hvorfor er opera min så vanskelig å installer "på se c702"?

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til sony ericsson, men har du noen innstillinger av sertifikatsjekk eller programvare installering. I såfall slå av sertifikatsjekk og godta alle programvare installeringer. Den telefonen du har skal kunne installlere ett simpelt java program.

Lenke til kommentar
Gå inn på mini.opera.com "husk å fjerne www. først" og last inn operamini derfra. Du må svare yes på ? ein to tre ganger

Opera er ikkje eit java program men det innstallerer java også

Opera Mini er et Java program ja. Det installerer IKKE Java . (????)

Vi har gått gjennom måter og installere Opera Mini før i denne tråden. Det er ofte lurt og lese gjennom foregående innlegg i en tråd.

Lenke til kommentar

Jeg inrømmer at jeg blir til latter her, og det du sier bekrefter AT dete er VANSKELIG å få til. Nå har jeg slettet alt som er mulig av nett innstillinger, passord, oppsett på sms, mms, blåtann, goretex, internett og øystein sunde, samt alle telefonnumrene, alle sms er slettet alle mms en er slettet og alle bildene mine ---telefonen er tom, tom, TOM!

-- uten noe som helst innholde (klarer ikke å slette nettleseren)

1) Fikk tilsendt ny automatisk oppsett fra Netcom på WAP oppsett for din SonyEricsson C702i er sendt til mobil nummer (gpsr)

2) knatra inn mini.opera.com

3) pekte og klikke på anbefalt for din mobil 4.1 multisertifikater

4) telefonen tenker seg lenge, før det svartnet (som vanlig):

5) "operasjonen mislyktes" over hele displayet.

Denne skjermen har jeg sett endel ganger før, når jeg nå også får den på fabrikkny innstilt telfon, har jeg rett og slett ikke lyst på å forsøke alt det andre for n´te gang bare for å samme feilmeldingene.

Det er ett eller annet småpirk jeg glemmer, men jeg kan ikke skjønne hva, så mye gode råd je g har fått her.

Jeg gjentar spørsmålet.

"Hvorfor er opera min så vanskelig å installer "på se c702"?

Nei ser da ut som du har gjort det riktige. Så hva mer som er galt med din telefon vet ikke jeg. Søkt på nettet om det er flere som har problemer med denne typen? Telefonen er vel ganske ny, kanskje Opera Mini sliter akkurat på denne modellen.

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
Nei ser da ut som du har gjort det riktige. Så hva mer som er galt med din telefon vet ikke jeg. Søkt på nettet om det er flere som har problemer med denne typen? Telefonen er vel ganske ny, kanskje Opera Mini sliter akkurat på denne modellen.

Nuvel, ingen med meninger om hvorfor dette er vanskelige :love:

Skal vi se:

Jeg prøvde i en annen tråd å få hjelp til å legge inn mini og fikk blant annet dette svaret:

"Jeg har C702. Jeg brukte telefonenes standardnettleser og gikk inn på operamini.com. Der valgte jeg å laste ned (siste versjon). Alt gikk helt fint for meg, og Opera Mini fungerer helt topp, mye bedre (og raskere) enn standardnettleseren."

Hvorfor får denne brukeren det til så enkelt???

Jeg makter det bare ikke, hadde det vært en betalt tjeneste, skulle jeg gjerne betalt en del for å få det til :love:

Lenke til kommentar

Må bare føye til at jeg nå kjører mini 3 så det freser, nydelig og rask (hvordan setter jeg denne som default browser?)

Prøvde samme metode for å få inn 4.1 på min 702, men nei:

"FEIL:

Klarte ikke å koble til internett.

Kontrollen av tjenersertfikat mislyktes. Venligst kontroler datoinnstilling på enheten"

og så går den ut.

Hva mener den med dette??

Lenke til kommentar

Prøv å gå til denne siden og last ned "jar" filen. Altså opera-mini-advanced.jar filen. Overfør denne filen til telefonen din med blåtann eller kabel.

Dette er en usignert versjon som ikke tar hensyn til telefon modell.

Fra Opera : "As of Opera Mini 4.1, we will offer signed versions along with unsigned. The advantage of the signed version is that you can change permission settings to less restrictive permissions. The end result is that you will get fewer permission dialogs for e.g., file and network access."

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eller gjøre som telefonen sier.. Dobbeltsjekke dato innstillingen.

Sukk. Så enkelt!

Jeg la ut inlegget 3. juli, og trippelsjekket dato på mobil og allt annet.

Datoen i mobilen var (da) 3. juli 2007.

Først i dag så jeg på kalenderen -- det er jo 2008 nå!

Du verden så fin nettleser Opera 4.1 (mini) er, lynrask, nå kan en virkelig ta ned alt innhold, dette ble virkelig nettlesing som på PC´n!

Ja, ja :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...