TheBoxhead Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jobber for tiden med landskaps motiver. Føler jeg er inne på noe her. Fant dette motivet da jeg måtte kjøre en omvei grunnet vei-arbeid. med kveldsol blir nok dette motivet enda bedre ! Slakt\Ros mottas med takk Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Fint bilde, men noko som øydelegg (for min del) er skyggen frå treet og bakgrunnen til venstre. Eg synest også at sjølve treet blir litt i mørkaste laget. Likte godt komposisjonen og fargane. Har leita etter eit slikt motiv sjølv, i den tanken på å ta fire bilder i løpet av året og dermed få med alle årstidene. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Fin komposisjon, men jeg kunne tenkt meg å sett litt mer av venstre siden og kutte litt av på høyre side. Det ser litt uskarpt ut, eller er det bare meg? Har leita etter eit slikt motiv sjølv, i den tanken på å ta fire bilder i løpet av året og dermed få med alle årstidene. ! Har tenkt akkurat det samme. Uansett tror jeg ikke det er en ny idé, men kan være artig å gjennomføre likevel Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Har tenkt akkurat det samme. Uansett tror jeg ikke det er en ny idé, men kan være artig å gjennomføre likevel har nok ein liten klisjè hengande over seg ja. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Fin komposisjon, men jeg kunne tenkt meg å sett litt mer av venstre siden og kutte litt av på høyre side. Her er jeg enig med Carny, møte mellom gress og himmel trenger ikke å oppta en altfor stor del av bildet, speielt der treet av skyggen er. Et fint motiv du har funnet og fanget. Himmelen var flott. Det er noe med gresset i forgrunnen jeg ikke liker. Og kanskje det kunne vært en idé å lysne opp skyggepartiene litt, for å få treet lysere? Jeg synes at det enten bør være noenlunde lyst, eller en ren siluett mot himmelen. Lenke til kommentar
etsvends Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg er enig at selve treet er undereksponert. skulle kanskje tatt det med sola mer i ryggen og da samtidig blitt kvitt skyggen og kanskje åsen på venstre side. Tidligere på dagen? Flotte skyer som skaper dybde i bilde. Nå vet du jo hvor det er så bare å prøve ut Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Takker for masse konstruktive tilbakemeldinger ! Betyr mye for meg. Jeg begynner å skjønne hvor vrient det er å få gode eksponeringer i direkte sollys. Men jeg fant en eksponering som var noe bedre, dog med et litt annet utsnitt. Blir versjon 2 noe bedre ? Jepp kommer garantert til å gjøre flere forsøk på dette motivet i et annet lys. versjon 2; Endret 1. juli 2008 av FotoDilla Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 1. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 1. juli 2008 Det er et ganske annerledes bilde. Alt i alt liker jeg det vel bedre, men jeg får ikke akkurat den "Mighty Tree"-følelsen av det bildet. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Ja er nok et annet utsnitt og enig med deg at treet forsvinner litt der. Men selve treet er ikke fult så mørkt Lenke til kommentar
odn Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Likte skyene i første bilde. Som noen nevnte over burde treet være enten siluet eller klarer. Men ellers så likte jeg det! Øystein D. N. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Du har i alle fall vist at det er mange gode vinkler til det treet. Nå gjenstår det bare å få et som virkelig funker! Ser fram til et bilde like etter solen har gått ned. Eller like før den kommer opp, dogkan nok det være litt optimistisk Begge versjonene ser bra ut. For min del så er det lyset som ødelegger for ellers bra bilder. Litt pirk på komposisjonen, men det kan for øvrig fikses på. Lenke til kommentar
kaaholm Skrevet 2. juli 2008 Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg mener du så absolutt er inne på noe. Som andre før meg har kommentert kunne treet godt fått litt mer lys. Min umiddelbare tanke er å dempe himmelen litt med et polafilter. Det er godt mulig det ikke hadde fungert noe særlig siden bildet er tatt ganske rett mot lyset, men det kunne være verdt et forsøk. Ellers må jeg nesten kommentere likheten med default bakgrunn i et velkjent operativsystem. Et grønt jorde mot blå himmel føler i hvertfall jeg at jeg har sett før. Mye! Treet gjør bildet ditt til noe for seg selv, men da bør det nok komme litt kraftigere frem. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juli 2008 Jepp når jeg satt og redigerte kom jeg på at det lignet litt vel mye på default bakgrunn til winXP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå