Rubyred Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Ny Nikon blitz. til både DX/FX formatet. http://www.dpreview.com/news/0807/08070101nikonsb900.asp http://www.cameratown.com/news/news.cfm/hurl/id%7C5852 Ser spennende ut. Endret 1. juli 2008 av Rubyred Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tror folk har fått det med seg. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Tror folk har fått det med seg. Takk for informativ tilbakemelding. Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Lurer på om det er verdt å selge min SB-800 for denne..? D80-hus. Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Lurer på om det er verdt å selge min SB-800 for denne..? D80-hus. Behold heller din SB-800, og bruk den i tillegg til SB-900. Har vært i mange situasjoner, hvor jeg gjerne skulle hatt en,eller gjerne flere ekstra blitzer. Blitz systemet til Nikon bare eier. Utrolig lett å få til ganske flott belysning med kamerablitzen i commander mode, som styrer et par SB blitzer stående på stativ. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Lurer på om det er verdt å selge min SB-800 for denne..? D80-hus. Hva er det du savner i SB-800, som SB-900 har? Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ja, var det som var annentanken Lurer på om det er verdt å selge min SB-800 for denne..? D80-hus. Hva er det du savner i SB-800, som SB-900 har? Det som var spørsmålet, om det er noen slike forskjeller Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hehe, har ikke satt meg inn i alle detaljene, men det som frister meg er at den er litt kraftigere og kan zoome til 200mm, noe som gjør den til en bedre makker sammen med 70-200 VR. Men må si at D700 frister mer en den nye blitsen. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 '900 ser absolutt kul ut, men den blir da surrealistisk dyr? Veil. blir $500 i USA ... Man kan improvisere seg opp til en slags form for "kvasi-200mm" med en '800 ved å lage en snoot - men den ekstra vidvinkelen er spennende. Jeg synes også at det høres gøy ut med at den sender hvitbalanseinformasjon til kameraet hvis man setter i fargefiltre, men dette gjelder visst bare D700 og D3. Men jeg må si at funksjonene ikke ser ut til å rettferdiggjøre prisen. Jeg var i moderat tvil da jeg kjøpte '800, men den har overbevist meg i praktisk bruk. Men '900 virker rett og slett bare overdrevet dyr. Dessuten er den diger! Her sammenlignes den med '800. Den mangler også værtetting - ikke at det er så viktig, men nær alle Nikons dyrere hus og objektiver har det burde denne også ha. Men den dagen det kommer en utgave av Nikon CLS som bruker radiosendere, da tømmer jeg gjerne kontoen. Nesten helt. Det kuleste er nok at eBay kommer til å flomme over av brukte '800-ere - for hvem trenger vel å ha en god slaveblits når man kan kjøpe en ny '900? Apropos slave: har denne SU-4-modus? Nikon har droppa det i toppmodeller før, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Den mangler også værtetting - ikke at det er så viktig, men nær alle Nikons dyrere hus og objektiver har det burde denne også ha.Det finnes en beskyttelse mot vann for koblingen mellom kameraet og blitsen. Det er vel ikke noen vits å beskytte foten hvis selve blitsen ikke tåler en skvett? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Den mangler også værtetting - ikke at det er så viktig, men nær alle Nikons dyrere hus og objektiver har det burde denne også ha.Det finnes en beskyttelse mot vann for koblingen mellom kameraet og blitsen. Det er vel ikke noen vits å beskytte foten hvis selve blitsen ikke tåler en skvett? Jeg har fundert litt på det samme, har ikke finlest informasjonen fra Nikon, men finner det litt rart hvis SB-900 i det minste ikke er "regntett" i og med denne vannbeskyttelsen ved blitsskoen. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Ja, var det som var annentanken Lurer på om det er verdt å selge min SB-800 for denne..? D80-hus. Hva er det du savner i SB-800, som SB-900 har? Det som var spørsmålet, om det er noen slike forskjeller Joe McNally har en grundig gjennomgang i sin blog... just-when-we-figured-out-the-800 Det er vel forbedret kommandosystem og 360 vridbart hode han verdsetter mest... Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 SB-900 er vel mer en evolusjonær en revolusjonær oppgradering. De har fikset mye som var irriterende med SB-800, bl.a. det skrekkelige brukergrensesnittet. Endelig kan man skifte mellom fjernstyrt og vanlig modus uten å måtte bruke 10 sekunder i menysystemet, noe som har irritert meg en del med SB-800. Lenke til kommentar
Bellanca Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Men ganske irriterende for oss som har D300 om det stemmer at man må ha D3 eller D700 for å kunne softwareoppgradere blitzen. Dette er ikke noe de "plutselig" kom på. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvordan er masterfunksjonen på SB-900 kontra SB-800? Tenker at siden de implenterte en bryter for å enklere bytte til master, er kanskje fjernstyringen bedre også. Kan den på noen måte erstatte SU-800? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå