x-team Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Heisann, vil bare prøve og rådføre meg litt her om hva jeg bør prøve og gjøre angående min jobb situasjon.. Jobber hos en Audi&VW forhandler, og har en avdelingsleder, altså 'arbeidsgiver' eller ordregiver som jeg ikke vet hvor jeg skal plassere.. Vedkommende er sur og småsint hele tiden, uansett arbeids innsats og situasjon.. Om det er andre kollegaer av meg, gjerne noe eldre på hans kontor, så kan han være i 'godt' humør, men straks han ser meg eller jeg kommer inn for og hente en ordre eller noe, så snur humøret totalt. Noe verktøy ble borte fra mitt verktøyskap i helgen, noen som har vært der i helgen og ikke satt på plass, det endte i at jeg må forlate arbeidsplassen klokken 4 og får ikke komme før dagen etter. Det var noe han bestemte seg for.. Skulle til frisøren her en dag, da fikk jeg beskjed om at jeg bare MÅTTE GLEMME det, for jeg var jo på jobb, frisøren og jobb hadde ingenting sammen og gjøre.. Når vedkommende går forbi min plass, så sparker han gjerne til ting og tang som måtte ligge på gulvet eller noe, esker som det har ligget deler i, eller andre ting.. Vedkommende prøvde først og lure meg, med at jeg ikke hadde rettighet til og ha noe ferie i det hele og det store i år, så måtte holde meg på jobb, noe jeg fant ut bare var løgn.. Er 19år da så er ikke helt klar over rettigheter og lovnader på alt ennå.. Flere kollegaer har reagert på at han har en meget dårlig adferd ovenfor meg, men den er ikke normal eller god ovenfor de fleste andre i bedriften heller.. Har jobbet i stillingen i 10.5mnd og vurderer sterkt nå og si opp for jeg rett og slett mister motivasjonen for og gjøre noe, siden alt jeg gjør er feil osv.. Dersom det er noe dødtid som det noen ganger er, så finner han et eller annet unødvendig og og setter meg i og gjøre det, tåler ikke og se at jeg ikke er i konstant aktivitet.. Han er min 'sjef' kan du si, men ikke daglig leder eller noe av den type rang. Men vedkommende har vel jobbet i bedriten en stund. Hva bør jeg gjøre egentlig? Kan jo prate med daglig leder, men vet ikke hvilken innvirkning det vil ha, siden jeg er ung og ikke jobbet så lenge osv.. Noen som har hatt noe lignende? Takker meget for svar Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Jeg ville absolutt snakke med leder, kan umuligens skade. Er ikke noe bra å jobbe under slike forhold. PEACE Endret 1. juli 2008 av medlem-98070 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Uten å ha altfor mye peil på sånt, så ville jeg prøvd å gå til tillitsvalgt først. Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Selv om det er sjefen din som er en tosk og du ikke har gjort noe galt - i dagens gode arbeidsmarked må man faktisk jobbe litt for å holde på de ansatte, og det er ofte lett å finne seg en ny jobb. Du kan rett og slett finne deg en bedre jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå