Gnimmels Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei Har en gammel (1-2år) fujitsu siemens laptop som jeg hjelper en venn med å få i gang. Og det har stort sett gått greit, har vista på den, men jeg får ikke den WLAN til å fungere på den. Går fint å gå på nettet med den med kabel osv, men ikke trådløst altså. Jeg har selvsagt aktivert wlankortet med fn tasten, og wlan lampa foran på maskina lyser, men den nekter å finne nettverk. Prøvde å laste ned driver, men har ikke fått det til å fungere allikevel. Hva kan dette være? Modellen er Amilo LA 1703. Vært flott om noen har noen tips! Lenke til kommentar
schwa6 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei. Har du sjekket at tjenesten "windows zero" er aktivert? Hvis operativsystemet (og ikke evt 3.parts programvare) skal ordne det trådløse, så må denne tjenesten være aktivert. Dette gjelder iallfall i XP... men jeg har ikke Vista, så jeg gjetter her... Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har samme problem, bare det er stasjoner, og jeg kjører xp. wlan kortet jeg bruker er D-link DWL-G520M. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det.... Lenke til kommentar
EPE Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Stor takk til schwa6 :!: Jeg hadde samme problem som Gnimmels på min HP laptop. WLAN lyste riktig, driver var installert, HP sitt trådløs-program sa at alt var aktivert og i orden... Men windows Vista viste ikke noe trådløst nett... Tipset om windows zero fikset det på 2 minutter. Åpne "run" og kjør "services.msc". I Vista heter det "WLAN AutoConfig". Hos meg stod den på manuell, og kjørte ikke. Jeg høyreklikket og startet den, og satte også oppstartmodus til automatisk. Etter dette har det trådløse fungert som en drøm Husk først å avinstallere andre programmer som vil styre det trådløse nettet, i mitt tilfelle HP sitt trådløs-program (men driveren må du selvsagt beholde...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå