V-by Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hoy. Sitter her og skal prøve å mappe opp noen hjemmeområder. Hvis jeg vil mappe opp bare en disk, da går det fint. Option Explicit Dim objNetwork Dim strDriveLetter, strRemotePath strDriveLetter = "S:" strRemotePath = "\\192.168.1.7\soknad" Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network") objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath WScript.Quit Men når jeg skal mappe opp to disker: Option Explicit Dim objNetwork, strRemotePath1, strRemotePath2 Dim strDriveLetter1, strDriveLetter2 strDriveLetter1 = "S:" strDriveLetter2 = "K:" strRemotePath1 = "\\192.168.1.7\hjem$" strRemotePath2 = "\\192.168.1.7\soknad" Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network") ' Section which maps two drives, S: and K: objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter1, strRemotePath1 objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter2, strRemotePath2 Wscript.Quit da får jeg bare opp en feilmelding... dudenja.bmp Dette er vel et ganske simpelt script, men så er jeg også ganske fersk... Endret 1. juli 2008 av V-by Lenke til kommentar
Largie Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Litt google'ing hjelper alltid! Virker som en bug og M$ anbefaler å oppdatere sin VBScript host: http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=en Kjører du Vista ol har de ingen løsning pr dd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå