Gå til innhold

Nytt hovedkort, men AMD vs. Intel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne ha litt kraftigere hovedkort et det som jeg har valgt :) hmm..

For å si det enklere, jeg vil ha en pc som kan kjøre GTA IV og FIFA spillene glatt! :)

kanskje et litt bedre og ikke så varmt skjermkort?

hva synes dere jeg bør bytte ut av de tingene jeg har valgt?

Lenke til kommentar

Okei, Neida, men jeg håper og tror det kommer etterhvert, spillet liksom :) så dere synes pcen er bra da? :)

Går nok for det Hiper Anubis kabinettet også. Ser det er mange som sier det er god kjøling på dette :)

Håper jeg finner en strømforsyning med lys i ;D hadde vært litt kult til dette kabinettet!

trenger kanskje en ny harddisk da, men det kan jeg jo finne selv :)

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar
Okei, Neida, men jeg håper og tror det kommer etterhvert, spillet liksom :) så dere synes pcen er bra da? :)

Går nok for det Hiper Anubis kabinettet også. Ser det er mange som sier det er god kjøling på dette :)

Håper jeg finner en strømforsyning med lys i ;D hadde vært litt kult til dette kabinettet!

trenger kanskje en ny harddisk da, men det kan jeg jo finne selv :)

Amentio har et HIPER Anubis på lager. OCZ har strømforsyninger med blått lys hvis du vil ha det.

Jeg anbefaler at du går for et hovedkort med Intel P45-chipsett og et ATI Radeon HD4870. Hvis du har planer om å kjøre Crossfire velger du et hovedkort med Intel X38 eller X48-chipsett.

Lenke til kommentar

Komplett har også Kabinettet inne på lager. der er jeg kunde fra før også :)

hva med hovedkortet jeg valgte ut da? ASUS P5Q Deluxe P45 ?

ATI Radeon HD4870 vs. Club 3D 9800GX2 PCIE 1024 MB 512 BIT HDMI

hvem bør jeg gå for? hvem er best?

jeg tror jeg har hørt at HD4870 er nyeste skjermkort hvertfall...

Lenke til kommentar

9800GX2 har 2 GPU'er,så det er raskest. Likevel hadde jeg gått for Radeon HD4870. Det er mye billigere,kjøligere og har veldig god ytelse. Du har også muligheten til å kjøpe et HD4870 eller HD4870X2 og kjøre Crossfire (2 skjermkort). Det kan du ikke med 9800GX2 med det hovedkortet. Da må du ha et hovedkort med Nvidia chipsett,noe jeg ikke anbefaler.

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke bestille ny pc ennå så jeg venter med skjermkortet hvis det nye du snakker om nå har kommet når jeg kjøper ny pc kan jeg gå for det istedenfor 9800GTX :)

hvor mye kommer det til å koste da, sånn i forhold til det skjermkortet jeg har allerede valgt, tror du?

Lenke til kommentar
Jeg skal ikke bestille ny pc ennå så jeg venter med skjermkortet hvis det nye du snakker om nå har kommet når jeg kjøper ny pc kan jeg gå for det istedenfor 9800GTX :)

hvor mye kommer det til å koste da, sånn i forhold til det skjermkortet jeg har allerede valgt, tror du?

Les om det her.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hvilket av disse hovedkortene er best?

ASUS P5Q Deluxe (DDR2) P45 oppsett vs. ASUS P5Q3 Deluxe (DDR3) P45 ?

Netshop selger P5Q Deluxe for ca. 1349 kr. og Komplett selger P5Q3 for 1519 kr. drøyt 200 kr forskjell og kanskje et bedre hovedkort...

hvem burde jeg velge, det jeg har valgt ut eller P5Q3 ?

Lenke til kommentar

Forskjellen er rett og slett at P5Q3 har DDR3 støtte, og du må betale mye mer, for ikke så mye bedre ytelse med DDR3 RAM. P5Q3 har også èn mer x16 PCI-e port. Ikke at det vil ha mye å si. Altså ikke mye forskjell untatt RAM-støtten. Hvis du skal ha DDR2 ram, gå for P5Q Deluxe, og hvis du skal ha DDR3 gå for P5Q3. :)

Klarte også å irritere meg over at du skrev "hvem" skal jeg velge, men overså det i starten. :p

Edit: Morten kom meg i forkjøper. :)

Endret av Redneck
Lenke til kommentar

Ja, jeg har sett litt rundt nå.. både hos Netshop og Komplett er det gode kriterer av ASUS P5Q Deluxe og i tillegg er det ganske dyrt for DDR3 rammen :)

Klarte også å irritere meg over at du skrev "hvem" skal jeg velge, men overså det i starten. :p

Den var bra hehe :p

Eneste jeg egentlig har lyst på nå er power med lys i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...