Gissan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hei igjen! Mitt tredje tjeld-bilde nå, hvordan funker dette? Uvanlig utsnitt og en situasjon jeg ikke har avbildet før. Personlig synes jeg at jeg traff ganske bra, men det kan jo bare være meg... At det skiller seg ut er det ingen tvil om - men skiller det seg ut i positiv eller negativ retning? Endret 1. juli 2008 av Gissan Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Fuglen er klar og fin! Som du sa litt uvanlig utsnitt, men for min del fungerer det utmerket! Jeg nærmest venter på at h*n skal gå saftig på trynet, så latteren ligger rett bak tunga Et nydelig bilde, men jeg skulle helst ha sett toppen på vingen. Mvh Luze Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Skikkelig god timing. Linjene er og fine, de samsvarer med bevegelsen. Dette skuddet sitter mao. bra. Et par kritiske innspill. Tror jeg ville brskåret litt mer radikalt, for å få den kappa vingen til å se litt mindre tilfeldig ut. Jeg ville forsøkt meg med et litt mer kvaderatisk format, litt mer oppe (rett over vingen som ikke er berørt), og så tatt litt nede, for å motvirke at bildet blir for topptungt. Jeg har og en mer alvorlig innvnding. På meg virker det som om du har problemer med oppskarpinga. Dette og mange andre av bildene dine framstår som overskarpa på min skjerm. Jeg er ikke i stand til å peke på pixelering konkret, men jeg aner spor av det flere steder. Kanskje en smakssak, kanskje har det med min monitor å gjøre, men du bør etter mitt syn sjekke dette litt nærmere. Uansett årsak, så blir det en turn off for meg, og det synes jeg er synd. EDIT: Så du forresten den siste posten min om havørn i chattetråden? Nye tall for bestanden på Runde. Endret 1. juli 2008 av fototim Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 bildet er nok en gang fint det, og der ser ut som du er flink til å treffe blink med disse ellers kjappe fuglene. viss du hadde fått med siste del av vingen, samt som du hadde klonet de få stråene, hadde du fått et enda finere bilde. et bilde å være stolt av. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Var croppingen gjort bevisst sa du? Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Var croppingen gjort bevisst sa du? Jeg må ærlig si at bildet ikke er beskjært i topp. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Akkurat. Mangler nok noe der for å fullføre bildet. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Fototim, jeg legger ut en V2 med mindre oppskapring senere.. På min nylig kalibrerte S-PVA-skjerm ser det ikke for hardt oppskarpet ut. To fotolærde som også har sett på bildet så heller ikke negativt på det, men det er mulig jeg har tatt hakket for hardt i. Som sagt kommer jeg med en (forhåpentligvis) forbedret versjon senere. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Gissan: Se rundt hode og stjert-partiet, om det der ikke er en glorie så vet ikke jeg! Jeg sa det til deg da du viste kvinender, svarte partier tåler ikke USM/whateveryouareusing! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Tydelig oppskapringsglorie der ja, la jeg faktisk ikke merke til. Får ta en runde selektivt, det har jeg faktisk ikke gjort på dette bildet, ei heller fluktbildet. På det første jeg la ut er oppskarping og støyfjerning gjort selektivt. Får bedre resultat da, men er fortsatt en del jobb. Bildet må være bra, og det må kunne brukes til noe, for at jeg skal gidde å behandle selektivt. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg skarper aldri opp selektivt, emn ser ikke noen glorier. Ikek overdriv. Er ikke bildet skarpt nok når det blir tatt så er det bare å gi opp. Og her er skarpeheten bra, men den ødelegges av USM/liknende. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Gissan jeg er bare veldig imponert over kvaliteten på dine fuglebilder. Har sett mange av de du har lagt ut. Skarpe, fine farger, gode utsnitt og fin variasjon ! Er jo kjempevanskelig synes jeg, men her har jeg en fasit å strekke meg etter. Er nok der om noen år Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå