Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skrev samme topic på freakforum.nu Bare sånn hvis noen følte de hadde sett dette før ;>

Hei!

Jeg har ett problem, som jeg finner veldig merkelig:P

Vi er 3 pc'er kobla til nettet her i huset.

Altså: Moden - - > Swtich - > Pc

- > pc

- > pc

Problemet er at nettet på den ene av pcene rett og slett ikke virker.

Jeg får noen ganger beskjed om at den ikke klarte å finne IP, og andre ganger nevner den Gatewayen, som ikke er intakt.

Jeg har flere ganger forsøkt å fornye IP.

Jeg har bytta internett kablene, prøvd 2 x forskjellige modem, restarta swtichen, og rett og slett prøvd kabel direkte fra moden til pc.

Så problemet burde ikke ligge noen av de plassene..

Dette problemet har oppstått gjentatte ganger før, og da på 1 av de 3 pcene. Varierer hvilken av de det er. Men var en stund siden det har skjedd nå, så håpte det hadde gitt seg

Jeg vet forholdsvis lite ang internett, osv Så hadde vært fint om noen hadde noen anelse om hva dette kan være?

Bare å spørre om flere detaljer;P

Takk på forhånd :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken nettleverandør har du og hva heter switchen (navn & nr)?

Hvis du har rent modem og switch betyr det at du har flere ipadresser fra din nettleverandør.

Om du får to adresser vil det naturlig nok bli vanskelig for den tredje maskinen som ikke får IP. Dette kan i såfall løses med å bruke en router.

ISP'en vår heter Agder Breiband, noe lokale greier:P

På swtitchen står det " 8 -port 10/100 Mbps, Fast Ethernet Switch"

Vet ikke helt om det var det du var ute etter? :p

Anyway. Det funker jo vanligvis når vi har 3 pcer i swtichen.. Så skjønner ikke hva det kan ha seg at hvis den ene plutselig ikke får ip? :p

Jeg prøvde jo også å ta en kabel DIREKTE fra den pcen der internett ikke virker til Modem, noe som da vil si at det bare er den ene pc'en kobla til nettet:P Da burde det iallefall være nok IP adresser ;D

Når jeg prøver å fornye IP i Cmd, bruker jeg noen kommandoer jeg har lært av en venn

Ipconfig

Ipconfig/release

Ipconfig/renew

Etter jeg har skrevet den sistnevnte, får jeg beskjeden :

Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnitt Lokal tilkobling: Kan ikke kontakte DHCP-serveren . Forespørselen ble tidsavbrutt

Som dere skjønner har jeg dårlig kjenskap til dette, og håpte derfor noen hadde noe ide som hva som kunne være årsaken til dette.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke vet on du får tildelt 1, 2 eller flere ipadresser så er det enkleste å skaffe seg en router.

Du bytter da ut switchen med routeren og kobler til så mange maskiner du ønsker.

ok, skal prøve å få lånt en router og se om det funker bedre

Men jeg kan forsatt ikke skjønne hvordan problemet kan være at det ikke blir delt ut nok ip adresser..

Ettersom jeg jo har prøvd en kabel direkte fra modemet til pcen, og da burde 1 ip adresse være nok ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...