Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Tatt noen makro i dag, lenge siden sist. Nikon D300 m/ Sigma 150mm f/2.8 Makro Tatt opp ned, for så snu hele saken, syns det ble noe rart, men men. Vinkelen er litt sær. f/6,3 1/40 ISO 400 Ikke helt komfortabel med komp, noen idèer? f/6.3 1/160 ISO 400 Om noen lurte så er det meningen at bladene skal være veldig lyse, spørsmålet er om det funker i denne duse tonen. Endret 1. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Liker tonene i det første bildet. Fin DOF, men synd med den sorte stripa bak der. Bildet generelt er behagelig, hvor blomsten hjelper til med inntrykket. Det andre bildet synes jeg ikke noe særlig om. Blomsten er forsåvidt fin den, men insektet ødelegger faktisk stemningen i bildet. Nå ble jeg keen på en liten makrotur, selv. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Thanks... Ja et ikke 100% insekt ødelegger kanskje mer enn det tilfører, men nå er jeg ikke blomsterfotograf heller så Lenke til kommentar
Maj7 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du tar så behagelige makrobilder. Får ro i sjela av å se på dem. Harmonisk, rent, klart der det skal være klart, og dust der det skal være dust (dust som i duuust ). Var bare det jeg ville si. Mer kan jeg ikke si så mye om. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Konsentrerer meg om V1, da det er den jeg ser potensialet i. Forstørrelsen er fin, skarpheten er god. Fargene er fine, og rammebruken er bra. Komposisjonen er også bra. Dessverre er tonerekken noe skjevt fordelt. Store deler er utbrent. Prøv å dempe høylysene med en runde med kurveverktøyet, det burde gjøre susen. En svak s-kurve ville også gjort seg bra. Også kjipt med den svarte streken og det hvite partiet i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Blomsten er brent ut i eksponeringen (Jeg har på mine siste 40 fluebilder nekten meg selv å redigere lys) med mening. Fluen blir ellers veldig mørk, og fluen er viktigst. Ikke optimalt. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Blomsten er brent ut i eksponeringen Du kan likevel hente deg godt inn igjen (om du ønsker, noe jeg mener du bør gjøre) hvis opptaket er gjort i råformat. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Selvfølgelig er opptaket gjort i RAW, men hva skal bildet brukes til? Ingenting. Vinkelen er feil, DOF er ikke helt bra og positur er ikke noe å skryte av. Man kan ikke hente ut utbrente deler, men man kan hente ut detaljer fra lyse deler, men ikke utbrente. Disse bildene var også bare forrett til denne hovedretten: Middag! Edit: Skriveleif. Endret 1. juli 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå