Gå til innhold

Hva er det beste grafikk-kortet til mitt system? (Pris 1500,-) (LØST)


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ganske fersk når det gjelder bygging. Sitter og leser om grafikk-kort og har sett meg ut 2 stk.

8800 GTS /8800 GT 512 mb. (GTS er interessant da det er en annen type kjøling og ikke støyer så mye som GT, ihvertfall det jeg har lest på forumet her.)

 

Det jeg lurer på om hva som er best for den maskinen jeg har kjøpt? (se nedenfor)

Finnes det andre alternativer for grafikk-kort med samme pris/ytelse som funker til mitt system? Pris på grafikk-kortet må ikke være noe høyere enn 1500,-

 

Her er maskinen:

 

Abit IP35 Pro

Antec Performance One P182

Corsair HX 520W

Intel Core 2 Quad Q9450

Nexus 120mm Real Silent

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA

Thermalright ULTRA120 Extreme

Ram: G.Skill PC2 8000 CL5 4 gb

 

Takker på forhånd for all hjelp. :yes:

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for 1500 kr er 4850 det kraftigste kortet du kan få, med mindre du kan strekke deg til 4870 for 1850 kr. Abit IP35 Pro støtter vel også crossfire så det kan være en mulighet senere.

 

Angående støy så er hverfall ikke 4850 veldig bråkete, har ett selv og det er ganske rolig ved desktop, men fyrer du opp noen spill begynner vifta å gennerer noe lyd.

Lenke til kommentar

hvis du skal begynne og strekke deg kjøp et 8800GT og vent litt mens prisen antagelig går ned på de nyeste kortene. 8800gt yter kjempebra med 4gb, kjører alle spillene jeg vet om på recommended ifølge SRtest og i tilegg bråker ca ingenting. Så gå for et 8800 GT og om 2-3 månender/Et halt år kan du sikkert ha råd til 280GTX eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Du må være ganske fanboy for og kjøpe et 8800gt over et 4850, et 4850 banker et 8800gt i de aller fleste spill.

 

Jek ekke fanboy i det hele tatt. Har nettopp fått ny pc så jeg ekke noe fanboy av noe slag men leste du hele posten? Hvis han kjøper det og venter får han råd til et skjermkort som banker 4850.

Lenke til kommentar

Eller så kan man få tak i et 4850 og vente og sette enda et 4850 i crossfire som er bedre en et gtx280, og da slipper du og handle et 8800gt bare for og ha det i 2-3 måneder, som man ikke får bedre råd av som du sier man får.

 

det er og kaste penger ut av vinduet og kjøpe et gtx280 når to 4850 er bedre og billigere, og han sa ha skulle ha et skjermkort til under 1500 kr da er ikke gtx280 noe du anbefaler??

Lenke til kommentar
Lite poeng i å kjøre Crossfire på et hovedkort med Intel P35 brikkesett.

 

Men, Ati 4850 er utvilsomt det beste valget i denne prisklassen.

 

Hei. Ja og en ting til, HK jeg har støtter ikke crossfire. Men dette holder bra og lenge nok for meg. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...