stigden Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Noen som vet om nokre gratise compiler til c++? som funker bra med Hl2? Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du kan jo laste ned gcc, som er en veldig god compiler. Hva du mener med at den skal fungere bra med hl2 skjønner jeg ikke. Tenker du på spillet Half life 2 så har det ingenting med compileren du bruker, men hvordan programmet er skrevet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Etter min erfaring spiller det veldig liten rolle hvilken compiler en bruker. Av gratis anbefaler jeg MinGW(gcc), Digital Mars C++ eller Visual C++ Express Men til IDE anbefaler jeg Code::Blocks eller Visual C++ Express Visual C++ er for de som er godt kjent med C++ fra før, skal du lære deg C++ synes jeg det er best å bruke en compiler direkte. Dette gjør at du enklere forstår hvordan du setter opp IDE-en når du skal bruke den, og hva den forventer av deg. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Jeg antar at du ikke har snøring på c++? HL2 er laga med visual studio c++ så jeg regner med at støtten for vs er bedre enn gcc (bare en teori). Så jeg ville brukt Visual C++ Express Endret 1. juli 2008 av Giddion Lenke til kommentar
stigden Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Eg kan litt c++ Code::Blocks funker ikkje so bra med Half Life 2 Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg antar at du ikke har snøring på c++?HL2 er laga med visual studio c++ så jeg regner med at støtten for vs er bedre enn gcc (bare en teori). Så jeg ville brukt Visual C++ Express Jeg kjenner ikke til HL2's APIer, men gcc (inklusivt Mingw) er ikke ABI-kompatibel med Microsofts compiler for C++ code, C-kode derimot er problemfritt. Spørsmålet hviler således på hvorvidt HL2 bruker et rent C API eller ikke. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det jeg har sett av kode til HL2 er skrevet i c++. Lenke til kommentar
stigden Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Kva compiler eg skal velge da?(Når eg bruker Code::Blocks) Endret 2. juli 2008 av stigden Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det jeg har sett av kode til HL2 er skrevet i c++. Hvis du tenker koden som ble lekket ut på nettet for noen år siden så har du rett, men den koden er ikke lovlig å bruke til noe som helst og ei heller komplett. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel SDKen bruker (også) c++. Lenke til kommentar
Dj_Offset Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vel SDKen bruker (også) c++. I såfall, bruk samme compiler, eller en som produserer ABI-kompatibel kode for SDKet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå