Gå til innhold

Tv Ut m/Voodoo 3 2000

Svima

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg har kjøpt trådløs bilde og lydoverføring til PC'n. Men får ikke engang stillt inn skjemkortet på tv out, hver gang jeg enabler tv out, går skjermen i suspend mode, og så tilbakestiller den seg. Jeg har først satt ned skjermoppløsningen og frekvensen, da jeg ikke regner med at tv'n vil kjøre 1024x768. Men det hjelper ikke.

Jeg skal bare bruke dette til å se på dvd film på tv skermen i stdenfor å sitte foran pc'n. Er det noen som har vært borti lignende.

Det er en Trust Wireless Video & Dvd Viewer, som benytter phono plugger. Jeg har phono inngang på skjermkortet og på tv'n.

Er det noen som har noen gode råd, så hadde jeg blitt veldig takknemlig?

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-13 16:08, Svima skrev:

Hallo

Jeg har kjøpt trådløs bilde og lydoverføring til PC'n. Men får ikke engang stillt inn skjemkortet på tv out, hver gang jeg enabler tv out, går skjermen i suspend mode, og så tilbakestiller den seg. Jeg har først satt ned skjermoppløsningen og frekvensen, da jeg ikke regner med at tv'n vil kjøre 1024x768. Men det hjelper ikke.

Jeg skal bare bruke dette til å se på dvd film på tv skermen i stdenfor å sitte foran pc'n. Er det noen som har vært borti lignende.

Det er en Trust Wireless Video & Dvd Viewer, som benytter phono plugger. Jeg har phono inngang på skjermkortet og på tv'n.

Er det noen som har noen gode råd, så hadde jeg blitt veldig takknemlig?

Hei, jeg har et lignende oppsett med v3 3000 og en slik wireless sak.

For å se bilde både på skjerm og tv samtidig må du legge inn med regedit "allowpalcrt=1" i HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesClassDisplay000DEFAULT

Tror monitoren må ha støtte for 50hz for at det skal funke.

Siden det er phono innganger på den wireless boksen, så går jeg utfra at du bruker s-video til composite adapteren. Da må du i tillegg hake av at du bruker composite i display egenskapene. V3 kortet klarer å vise max 800x600 på tv'en.

Dette funker fint hos meg.

Lenke til kommentar

Heisann, tusen takk for svaret.

Jeg har phono inngang på skjermkortet og trenger derfor ikke overgang. Så jeg bruker phono plugger både inn til tv'n og på skjermkortet.

Men problemet mitt er ikke å se på både tv skjerm og data skjerm, men jeg får ikke enablet tv out i det hele tatt, hver gang jeg prøver å enable tv out, går skjermen i sleep, i noen sekunder og så tilbakestiller den seg slik at tv out ikke er enablet.

Det finns heller ikke noen særlig innstillinger i egenskapene for hverken skjermkortet eller skjerm. Men støtte for 50 Hz er det ikke, får ikke stillt den lavere enn 60 Hz, kan det være problemet?

Jeg har satt ned skjermoppløsningen til 800x600.

Jeg fikk til å enable tv out en gang, men da fikk jeg wide screen på dataskjermen og skjermen gikk etter noen sekunder rett i sleep, og jeg måtte til slutt avinstallere hele skjermkortet, og installere det på nytt for å få det opp å gå igjen.

Er det noen som skjønner noe av dettte?

Lenke til kommentar

Du skrev forresten at du hadde et v3 2000 kort. Så vidt meg bekjent er det kun agp versjonen av v3 3000 og v3 3500 som har utgang for video signal.

Og jeg er temmelig sikker på at denne utgangen er i s-video format på alle korta (slik at du må bruke den medfølgende adapter kabelen for å bruke den som composite utgang). Jeg lurer derfor litt på hvor den phono kontakten du refererer til sitter?

Lenke til kommentar

Hei igjen

Phono utgangen å skjermkortet er rett ved siden av s utgangen, slik at jeg kan vel bruke hvem av de som jeg vil. Jeg må vel ikke nødt til å bruke en overgang til s utgangen så lenge jeg har phono utgang der?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-14 19:01, Svima skrev:

Hei igjen

Phono utgangen å skjermkortet er rett ved siden av s utgangen, slik at jeg kan vel bruke hvem av de som jeg vil. Jeg må vel ikke nødt til å bruke en overgang til s utgangen så lenge jeg har phono utgang der?

Du er sikker på at dette er et 3dfx voodoo3 2000 kort? Høres nesten ikke slik ut. Men hvis det er, så må jeg nok melde pass :smile:

Lenke til kommentar

Hallo

Jeg har Trust Wireless Dvd Viewer, men det fulgte ikke med noen overganger eller andre kabler der, kun phono kabler.

I papirene til Pc'n står det at jeg har Voodoo 3 2000, men jeg har ikke vært inni maskina og sjekka.

Bakpå maskina er utgangen til skjermen lengre opp enn s-utgangen og phono utgangen, slik at det kan jo se ut som det er et eget tv kort, men i følge papirene så skal det jo ikke være det!

Er det noen som har fått dette til å virke med et slikt kort??

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 09:53, manofwar skrev:

Kjelleren:

Hvilken s-video til phono adapter snakker du om?

Jeg har en slik Trust løsning men jeg fikk ikke noen s-video til phono adapter. Hvor kjøpte du det?

Jeg har kun s-video ut på skjermkortet.

Adapteren fulgte med v3 3000 kortet da jeg kjøpte det for noen år siden. Det er en ca 5 cm lang ledning med s-video inngang i den ene enden og phono utgang i den andre enden.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 16:33, Svima skrev:

Hallo

Jeg har Trust Wireless Dvd Viewer, men det fulgte ikke med noen overganger eller andre kabler der, kun phono kabler.

I papirene til Pc'n står det at jeg har Voodoo 3 2000, men jeg har ikke vært inni maskina og sjekka.

Bakpå maskina er utgangen til skjermen lengre opp enn s-utgangen og phono utgangen, slik at det kan jo se ut som det er et eget tv kort, men i følge papirene så skal det jo ikke være det!

Er det noen som har fått dette til å virke med et slikt kort??

Som regel er tv utgangen integrert med grafikk kortet. Det kan ikke være f.eks et mpeg dekoder kort du har i tillegg??, disse har jo og egen tv utgang. Når det gjelder v3 2000 er jeg fortsatt temmelig sikker på at disse ikke finnes med tv-ut funksjon.

Når det gjelder tv kort, så har disse som regel bare innganger, f.eks RF, S-video og composite(phono). Jeg kan ikke huske å ha sett et tv-kort som har utganger.

Lenke til kommentar

Hei igjen "kjelleren"

Jeg har ikke større greie på Voodoo kort, men i papirene står det Voodoo 3 2000 (8MB SGRAM) TV -out.

Og det høres jo ut som det ikke er et eget tv kort.

Det er ikke min maskin, så jeg har derfor ikke vært inni og sett i det hele tatt. Men når man ser bakpå, så ser det jo ut som om s-utgangen og phono-utgangen er på et eget kort i en egen slot, utgangen til skjermen er helt oppe ved com portene!

Detta er en ferdig pakke maskin fra Packard Bell, så det sier jo litt.....

På min egen maskin har jeg ikke phono utgang i det hele tatt kun s-utgang, men jeg benytter heller ikke den tråløse saken til Trust, jeg bruker vanlig s-kabel.

Jeg må kanskje ringe Packard Bell for å høre om de vet hva jeg må gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-15 17:16, Svima skrev:

Hei igjen "kjelleren"

Jeg har ikke større greie på Voodoo kort, men i papirene står det Voodoo 3 2000 (8MB SGRAM) TV -out.

Og det høres jo ut som det ikke er et eget tv kort.

Det er ikke min maskin, så jeg har derfor ikke vært inni og sett i det hele tatt. Men når man ser bakpå, så ser det jo ut som om s-utgangen og phono-utgangen er på et eget kort i en egen slot, utgangen til skjermen er helt oppe ved com portene!

Detta er en ferdig pakke maskin fra Packard Bell, så det sier jo litt.....

På min egen maskin har jeg ikke phono utgang i det hele tatt kun s-utgang, men jeg benytter heller ikke den tråløse saken til Trust, jeg bruker vanlig s-kabel.

Jeg må kanskje ringe Packard Bell for å høre om de vet hva jeg må gjøre.

Ok,, det høres ut som en OEM utgave av v3 du har som diverse produsenter som packard bell har sydd inn i maskinene som de solgte i den tiden. Normal utgaven av v3 2000 har 16mb ram. Mulig at packard Bell også har et eget opplegg på hvordan TV-out funker. Sjekk support sidene hos packard bell på web, du finner sikkert noe info der hvis du søker på modell navnet på pc'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...