efjeldse Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Akkurat, derfor, dokumenter på papir, ikke sånt vås som vitner, det er bare et nachspielforslag fra forbrukerrådet. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Joda, men alt handler om sannsynliggjøring... http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2 Etter min mening en utrolig fri tolkning av ordet "sannsynliggjøring", og nok et glitrende utsagn fra Forbrukervillederne. Prøv å still med et vitne i min butikk som sier: "Ja, han kjøpte den her i fjor" så peker jeg ganske raskt på "Exit"-skiltet. tror dette er mer for å ha en "bekreftelsesmulighet" i forhold til systemlagrede kviteringer som ikke har navn... "Vi kjøpte i august i fjor" o.l.. - Men de trekker begrepet "ssannsynliggjøring" litt langt Lenke til kommentar
Ray1983 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Hadde vært spennende å sett en slik sak komme opp i FBI eller tv2 hjelper deg. Endret 16. juli 2008 av Ray1983 Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Det er igrunn unødvendig. Man må kunne dokumentere sitt kjøp, siden man ikke har noen garanti eller reklamasjonsrett på produkter man har stjålet. Lenke til kommentar
Ray1983 Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Det er igrunn unødvendig. Man må kunne dokumentere sitt kjøp, siden man ikke har noen garanti eller reklamasjonsrett på produkter man har stjålet. Enig med deg, men tenker på hvordan saken hadde utartet seg med tanke på hva som står på forbrukerrådet sine sider. http://forbrukerportalen.no/faq/kvittering2 Lenke til kommentar
Nefargarap Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Hvis spørsmålet havner i retten, må du sansynliggjøre (51 % sansynlighet eller mer), at din påstand er sann. Det er nokså fri bevisførsel. En bankutskrift vil veie tungt. Vitneuttalelser fra Bønna og Ronny (kompiser fra Plata) veier ikke like mye... Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Jeg hadde godtatt bakutskrift, siden dette sannsynliggjør det veldig. Hvis du hadde møtt opp med Bønna, Ronny, Roger og Knut, hadde du nok ikke kommet mye lengre (jobber med sånt, diskuterer kvitteringer daglig) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå