Gå til innhold

Må en ha original kvittering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må en ha original kvittering ved retur e.l. av vare? Vil det fungere med kopi?

Det burde være helt OK med kopi. Ved kjøp på nettet får man ofte bare kvittering per mail eller på skjermen, så ingen kan kreve at man ska ha en original kopi fra butikken...

Lenke til kommentar
Du kan til og med bare stille med vitne...

Den blir for drøy. Hvor mange luringer hadde ikke stilt opp med stjålne varer og en kompis i returdisken hos meg da?

Kvittering eller kopi av denne. Du må kunne dokumentere at du har kjøpt produktet hos butikken.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar, lei av å ta vare på alle kvitteringer å samle de i en skoeske. Skanner de inn neste gang og har dem elektronisk istedenfor :)

Bra! En som har skjønt det :)

Mine kunder sier ofte; "nei, men du har den på skjermen din". Da har de gjerne kjøpt varen for et års tid siden og ikke oppgitt navn :p

Sørg for å alltid ha kjøpsbevis for det du verdsetter litt. Uten å kunne dokumentere kjøp kommer du ingen vei i reklamasjoner heller.

Lenke til kommentar
Takk for alle svar, lei av å ta vare på alle kvitteringer å samle de i en skoeske. Skanner de inn neste gang og har dem elektronisk istedenfor :)

Bra! En som har skjønt det :)

Mine kunder sier ofte; "nei, men du har den på skjermen din". Da har de gjerne kjøpt varen for et års tid siden og ikke oppgitt navn :p

Sørg for å alltid ha kjøpsbevis for det du verdsetter litt. Uten å kunne dokumentere kjøp kommer du ingen vei i reklamasjoner heller.

Har jobbet som selger selv, så har lært å ta vare på kvitteringer på ting jeg verdsetter :)

Lenke til kommentar
Jeg har kvitteringen fra buska jeg kjøpte for 100kr på dressman for 4 år siden liggende. Det er bein umulig å lese hva som står på dem etter så lenge, men den er der, det vet jeg :)

Imponerende! :!: Selv tar jeg som oftest kun vare på kvitteringer ved varekjøp over 3-400,-

Lenke til kommentar
Jeg har kvitteringen fra buska jeg kjøpte for 100kr på dressman for 4 år siden liggende. Det er bein umulig å lese hva som står på dem etter så lenge, men den er der, det vet jeg :)

De har faktisk busker på Dressman, ja...

post-103408-1215759849_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hvis jeg har kjøpt en vare som er produsert for den butikken jeg handler i, og denne er defekt.

må jeg da vise kvitering, det er jo garantert at den kommer fra den butikken på en eller annen måte, og så lenge den er defekt og jeg skal ha ny så ligger det ikke noe penger i det for meg heller...

pleier å kaste kviteringer på billige saker, men kjøpte noe DOA fra biltema i går...

Lenke til kommentar

noen er greiere enn andre, betjeningen har mye å si men som regel må du ha kvittering. Husker jeg skulle bytte en bag fra datakjeden som jeg fikk til jul som hadde datakjedenklistremerker på seg fortsatt og jeg ble avvist fordi jeg ikke hadde kvittering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...