Gå til innhold

Fikk knust netthandel vare, posten må ha alle varene i retur.

Anbefalte innlegg

Gikk litt amok på netthandelen her forrige uke, endte med 40 varer :) Det ble sendt i 3 kolli, i det ene kolliet var det et knust vinsett. Dette la jeg ikke merke til etter et par dager. På netthandelen sine sider står det følgende: I de tilfeller varen(e) ankommer kunden skadet eller knust, ber vi om at denne/disse leveres tilbake til det postkontoret du mottok varen(e) sammen med et ferdigutfylt skademeldingsskjema.

Jeg kontaktet posten da jeg var usikker på om jeg måtte levere kun med original emballasje, eller om også "hovedesken" som alt var pakket i skulle være med.

Det jeg fikk som svar var at hele kolliet måtte leveres tilbake, dvs. alle pakkene (+-10 stk.) i original emballasje. Slik at de kunne studere om det var deres feil. Jeg forstår opplegget, men dette er kjipt for kunden. Heldigvis betalte jeg ikke mer en 77,- for vinsettet. Hva om det hadde kostet mye mer, og jeg hadde gitt vekk de andre varene i gave?!

Skal ta kontakt med netthandelen i morgen, har blitt en prinsippsak :p Blir uaktuelt å levere alt tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det er vel en grunn til at man av Posten anbefales å sjekke hvorvidt noe er skadd umiddelbart etter avhenting. :)

Da har man ikke rukket å gi bort noe etc. ....

Enkelte varer er vanskelig å sjekke, blant annet kjøpte jeg en slags vannsklie med masse koblinger. Det ville vært håpløst å teste den før jeg gav den videre som gave. Jeg sjekket faktisk vinsettet, men så ingen synlige skader, i ettertid viste det seg at det var knekt i stettet.

Men fra nå av skal jeg bli flinkere å sjekke varene :) Netthandelen var serviceinnstilte og skulle sende meg en ny, jeg fikk beholde det som var ødelagt, da har jeg et par ekstra glass :)

Endret av Ray1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...