int20h Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 I sin siste runde med sikkerhetsoppdateringer plugger Apple igjen 25 sikkerhetshull. Les mer Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kan ikke huske å ha sett noen har påstått at OS X ikke har sikkerhetshull. Det er vel virus som ikke eksisterer til OS X, noe som vel også fortsatt er helt riktig. Lenke til kommentar
toddy23 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Alle som har vært borti linux eller unix vet jo at det forekommer sikkerhetsoppdateringer hele tiden. Dette er egentlig ikke noen nyhet slik jeg ser det. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Sitat fra artikkelen: "Ettersom Mac OS X stadig får bredere utbredelse, vil nok også antallet sikkerhetshull øke." Mulig det, men har artikkelforfatter noe mer enn tro og antagelser å basere dette på? Når en stor del av hullene er knyttet til åpen kildekode, som f.eks CUPS, Ruby, Tomcat, Apache, og 3.parts programvare som Java, Flash, osv er dette noe som spesifikt henger sammen med utbredelsen til OS X? En stor del av akkurat de samme hullene finner man også for Linux og andre *NIX-versjoner, og noen også for Windows. Det kan også for ordens skyld nevnes at de 25 sikkerhetspatchene angår 4 versjoner av OS X: OS X 10.4.11, OS X Server 10.4.11, OS X 10.5.x, OS X Server 10.5.x. Ca halvparten av patchene angår kun gamle OS X Tiger 10.4.11. Ruby og Tomcat står for majoriteten av de 25 hullene som nå er tettet. "Myten blant en del hardbarkede eldre Mac-brukere på at OS X ikke inneholder sikkerhetshull er nok dermed betydelig svekket." Denne provoserte meg litt. Jeg er blant de mer erfarne Mac-brukerne selv, har brukt Mac siden 90-tallet, og har deltatt i Mac-relaterte brukergrupper og fora opp gjennom årene. Jeg har enda til gode å høre noen uttrykke det denne påståtte myten sier. MIN personlige teori er at her er det artikkelforfatter som klamrer seg til en feilaktig myte i mangel av journalistiske poeng. Den feilaktige myten hw.no fremmer er altså at "en del hardbarkede eldre Mac-brukere" mener at OS X ikke inneholder sikkerhetshull. Det er rent sludder og pølsevev. Enhver Mac-bruker med erfaring vet at Apple har drevet ganske systematisk patching av sikkerhetshull siden 90-tallet, og at de nå tar dette mer alvorlig enn noensinne. Det eneste hw.no oppnår med å bygge opp under feilaktige myter om Mac-brukere er at deres egen integritet og troverdighet blir betydelig svekket. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Må si meg enig med Newton, formuleringene minnet meg om språket man finner i ITavisen - småflåsete kommentarer som ofte trigger en helsikes flamefest. Neppe noe å se opp til Endret 1. juli 2008 av ibrotha Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 ...MIN personlige teori er at her er det artikkelforfatter som klamrer seg til en feilaktig myte i mangel av journalistiske poeng... Der traff du spikeren på hodet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå