Gå til innhold

Outlook's utrolig irriterende sikkerhetstiltak

Anbefalte innlegg

Argh, nå er jeg lei av at outlook skjuler alt mulig. Jeg vil se mailen slik den egentlig er, selv om det er virus vedlagt. Hvis det er usikre script, så vil jeg i hvertfall kunne se på det i notepad!

Jeg er lei av å motta e-poster som er tomme, eller mangler vesentlige deler, bare fordi den inneholder script som ikke kan vises i outlook, eller blir sperret på andre måter.

Jeg vil også motta virus og alle andre vedlegg. Da vet jeg hvertfall at jeg har fått det, og kan gi beskjed til den som sendte det.

Har prøvd å eksportere e-postene, men det virker som om outlook rett og slett sletter ting delene den ikke liker - uten å spør meg.

Kunne i hvert fall fått lov å sett de i notepad eller et annet program som ikke bryr seg om innholdet!

Finnes det en måte å få slutt på disse irriterende tiltakene til outlook?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outlook 2002 disallows access to certain attachments

There are 2 levels of attachments, by default:

Level 1 contains:

ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;mda;mdb;mde;mdz;msc;

msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;sct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh

Level 2 contains:

none

Actions:

Level 1 - Attachments are blocked from user access.

Level 2 - Attachments can be saved but not viewed.

Workround:

The following key moves attachments from level 1 to level 2 so that users can save the attachment.

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice10.0OutlookSecurity

Key: Level1Remove

Reg_SZ:ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;mda;mdb;

mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;sct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh

If this doesn't work check and remove the following registry keys:

HKEY_CURRENT_USERSWPoliciesMicrosoftSecurity

Key: CheckAdminSettings

HKEY_CURRENT_USERSoftwarePoliciesMicrosoftOffice10.0Outlook

Key: DisallowAttachmentCustomization

lag eventuelt en regfil selv og skriv inn dette -

OfficeXPLevel1Remove.reg - The file can be loaded into the registry to automatically enter the Level1Remove key

MS Outlook2001 Level1Remove key

REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice10.0OutlookSecurity]

"Level1Remove"="ade;adp;asx;bas;bat;chm;cmd;com;cpl;crt;exe;hlp;hta;inf;ins;isp;js;jse;lnk;mda;mdb;mde;mdz;msc;msi;msp;mst;pcd;pif;prf;reg;scf;scr;sct;shb;shs;url;vb;vbe;vbs;wsc;wsf;wsh"

Lenke til kommentar

Nå har jeg win2k, så jeg vet ikke om det fungerer på samme måte hos deg. Men jeg fikk tilgang til attachments og slikt på denne måten:

Menyvalg : Tools --> options --> Security. Uncheck den lille boksen som sier, Do not allow attachments to be saved or opened ....

Håper det hjelper. Helt enig at det er sinnsykt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...