Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om er det mulig å brenne en dvd-film med en vanlig CD ? eller må det være DVD-R eller DVD+R ? altså filmen er på 700 mb, og maximalt for en vanlig CD ( ikke DVD ) er på 700 mb kan man bruke CD til å brenne da ?

En annen ting, hvilken programmer anbefaler dere til brenning av film ? jeg vet noen, men jeg vil høre deres å.

Og hvordan setter man en norsk-undertittel på filmen imens det blir brennet ? altså se filmen på TV med Norsk-undertekst nedenfor.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med dette gratisprogrammet kan man lage CD-er av DVD-plater, komprimert i enten DivX- eller XviD-format, og med den tekstingen man vil: FairUse. Jeg lar kopiert opptil tre timer lange DVD-filmer på én CD. Kvaliteten er bra nok på en ikke altfor stor skjerm. Tross alt er det handlingen som er interessant, ikke antall piksler.

For å kunne se resultatet på TV må man ha en DVD-spiller som takler DivX og/eller XviD, evt. kople PC-en til TV-en.

Hvilket brennerprogram man bruker spiller vel mindre rolle. Det er filene man brenner som er det viktige. Men Nero er vel det mest populære brennerprogrammet, bl.a. fordi det ofte følger med nye PC-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...