Gå til innhold

Noen opplevd feil eller ulemper med 4870 hittil?

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er bare noen få spill som funker her, da jeg går inn i dem fryses PCen bare :p er vel det eneste minuset så langt. Regner med det blir fiksa med en driver eller to..

Du bruker de siste driverene fra ATI ?

Lenke til kommentar
Er bare noen få spill som funker her, da jeg går inn i dem fryses PCen bare :p er vel det eneste minuset så langt. Regner med det blir fiksa med en driver eller to..

Bruker de som fulgte med på CD'en, er ingen drivere til 4000 serien på ati.com .. :p

Men problemet er at PCen fryser seg da den skifter skjermoppløsning. Derfor enkelte spill ikke funka fordi de var i en annen oppløsning en det som er i windows. :|

Lenke til kommentar

Bruker de som fulgte med på CD'en, er ingen drivere til 4000 serien på ati.com .. :p

Men problemet er at PCen fryser seg da den skifter skjermoppløsning. Derfor enkelte spill ikke funka fordi de var i en annen oppløsning en det som er i windows. :|

http://support.ati.com

;)

Lenke til kommentar

Angående temp og fan speed på kortet. Det finnes tweaks en kan bruke for å sette speed manuelt, og etter hva jeg har lest, så har temperaturen sunket drastisk for folk som har satt fan speed til rundt 60-70%, hvor kortet også, fortsatt er stille nok.

Og som nevnt, det blir nok fikset (forhåpentligvis), i neste driver oppdatering.

Edit: Har kortet, men har bare ikke installert det enda, om noen lurer.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg må jammen si de har putta på en kraftig vifte på 4870 kortet. Har dere hørt kortet på 100%? Fyfaen, er jo regne jet motoren, tror jeg aldri har vært borti en vifte som kan bråke så mye. Forrige kortet jeg hadde, et 8800GTS 640mb, vifta på den kan ikke sammenlignes en gang.

Som sagt, så vil man neppe høre kortet på 100%, er bare jeg som fikla litt med denne manuelle fan fixen :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Jeg må jammen si de har putta på en kraftig vifte på 4870 kortet. Har dere hørt kortet på 100%? Fyfaen, er jo regne jet motoren, tror jeg aldri har vært borti en vifte som kan bråke så mye. Forrige kortet jeg hadde, et 8800GTS 640mb, vifta på den kan ikke sammenlignes en gang.

Som sagt, så vil man neppe høre kortet på 100%, er bare jeg som fikla litt med denne manuelle fan fixen :p

Er det noen stor ytelsesforskjell mellom ditt gamle 8800gts 640 og ditt nye 4870 ?

Har 8800gts 320 og tror jeg skal oppgradere nå.

Lenke til kommentar

Er det noen stor ytelsesforskjell mellom ditt gamle 8800gts 640 og ditt nye 4870 ?

Har 8800gts 320 og tror jeg skal oppgradere nå.

Jeg oppgraderte fra 8800gts 320mb, merket at det lagget litt da jeg fikk 24" og kjørte spilla på 1920x1200 med det gamle kortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Powercolor var visst usolgt så det ble sapphire allikevel, veldig fornøyd med vifta, stille som natta med hastighet på 20% og 68C.

På full guffe fikk jeg den ned på 35 grader, noen som har fått den kjøligere?

Endret av Duqe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...