tharshan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei! Tenkte eg skulle legge ut bilde av når eg vaska hovedkort etter benching. Hovedkortet var klint med vaseling, og det skal vekk! Takk til Aspstein for tips og triks! Såpe er eit must! Litt varmt vatn på til! Og ja! Utstyret! Kjøpt på Rema 1000 til 6,- Funka fett! Hovedkort til tørk! Sånn egentleg så skulle eg bruke dassen til andre ting Mamma hadde pynta sidene på boblebadet med pynt, som nå er erstatta med hovedkort Eg syns iallefall at det mykje kjekkare å sjå det om morgonen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå er det første gang jeg noen sinne har hørt om noen som har vaska hovedkortet sitt med vann og såpe. Jeg regner ikke med at kortet faktisk fungerte etter denne heftige vasken? Og hvorfor i huleste måtte du vaske kortet i utgangspunktet? Nå er jeg ikke verdens største benchmark- /overclockingsentusiast, så jeg lurer på hvorfor du brukte vaselin på kortet? Uansett, stilige bilder! Alltid kjekt å se noe nytt Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 man bruker vaselin for å beskytte mot kondens Lenke til kommentar
go4life Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 men hva skal vasking av hovedkortet på den måten være godt for? xD Jeg har drivi med pc i mange år, men jeg har aldri sett noe som dette xD Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Vel, som han sa, så er det godt for å få av vaselin. Jeg lurer også på om det funket etterpå, kan ikke helt skjønne at det ikke skulle funket, er jo bare vann... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Det kortet er dødt frå før av, men bruka alltid å vaske kortet etter bench. Av og til kan det hende at kortet ikkje startar opp, og etter vaks, jo gjer den det. Mange som driver med dette Lenke til kommentar
Exentler Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 nice nils, testet det eller ? kanskje du får RMA nå du må skrive hvor lenge kortet skal tørke og en stor warning med å børsten nedi socketen Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Samma kor lenge kortet tørka Bruka vanlegvis to dagar. Ja, var litt rett for å børste ned i sokkelen Trakk ned i der eit par gongar, og lurer på på om eg har nokon bøygde pinner Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Synn kortet var dødt da.. Du kunne jo heller brent kortet med litt bensin Mye mer spennende Lenke til kommentar
haalo Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Har vasket tastatur-PCB-et mitt et par ganger, fungerer flott. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 nå skal jeg prøve det på mitt hovedkort Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Lurer på om du får liv i det . Lenke til kommentar
Darkling22 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 En kompis av meg glemte å ta utav MDspilleren av lommen før han hoppet i vannet, den virket etter et par dager til tørk Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) nå skal jeg prøve det på mitt hovedkort Gjøres på egent ansvar! Lurer på om du får liv i det . Tvela egentleg på det då eg er 100% sikker på at hket er død. Men P45-DS3R kortet mitt var litt klikk etter bench. Vaska det og funka fett nå Endret 1. juli 2008 av tharshan Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Vasking er bra ja. Sørg for å bruke varmt vann ala 40-50'c grader da går vaselinen av med en gang. Og nei, vasking gjør ingenting så lenge hovedkortet er tørt før man starter det. Lenke til kommentar
go4life Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vasking er bra ja. Sørg for å bruke varmt vann ala 40-50'c grader da går vaselinen av med en gang. Og nei, vasking gjør ingenting så lenge hovedkortet er tørt før man starter det. vell jeg ville aldri finne på å vaske det med vann ihvertfall! kjøle med vann er gøy! men vaske? ikke godt for verken hk eller deg selv:P Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Ikkje uttal deg før du har testa det.... Lenke til kommentar
TordO Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vasking er bra ja. Sørg for å bruke varmt vann ala 40-50'c grader da går vaselinen av med en gang. Og nei, vasking gjør ingenting så lenge hovedkortet er tørt før man starter det. vell jeg ville aldri finne på å vaske det med vann ihvertfall! kjøle med vann er gøy! men vaske? ikke godt for verken hk eller deg selv:P Nå må jeg av ren nyskjerrighet spørre: Har du noen gang testet dette selv? Eller noen ganger tidligere sett et hovedkort bli vasket før? Tviler sterkt.. og tviler også på at du har sett hvordan et hovedkort kan se ut etter en _seriøs_ bencherunde, for da kan det gjerne kreves en slik vask.. Nå skal ikke jeg gi dere inntrykk av at jeg er så ekstremt erfaren når det gjelder vasking av hovedkort, men jeg skjønner hvertfall at det ikke er vannet som skader et hovedkort, men kombinasjonen av vann og strøm.. fjerner du et av de elementene, skal det etter all formodning, være trygt.. Lenke til kommentar
teq Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Vann er suverent, det. På den forrige arbeidsplassen min, et meieri, hendte det rett som det var at en og annen laptop fikk både melk, ymse etsende vaskemiddel og annet snask innabords. Vi fjernet alt løst utstyr slik som batteri, CD-ROM, HD og eventuelt annet krimskrams, og ga den en solid omgang med vannslangen. Etter å ha tørket et par dager var den god som ny. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 hva med å legge hvordkorte på varmluft i stekeovnen ?? tørker jo fort eller et varmegulv. men det burde jo funke fordi hvis du legge mobilen din i en bøtte med vann i 5 min og leger den på varmegulv i en dag eller to funker det jo fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå