Philo Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Fant ikke dette, så tid for en ny "Den store" Tenkte enkelt å greit vi kunne ha en tråd for å snakke om, spørre om og diskutere forskjellige virkemidler og teknikker innen portrettfoto. Og i den sammenheng starter jeg med første spm. Har alltid likt "mørke" portretter, dvs at objektets omgivelser er helt mørke og bare f.eks. ansiktet/deler av ansiktet er synlig. Eksempel på dette kan være http://www.onexposure.net/?photos=portrait&photo=15974 Noen som vil komme med tips og råd ang lyssetting/oppsett og eventuell etterbehandling for å oppnå dette? Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Én lyskilde er som oftest nok - også må du kunne plassere den strategisk. Jeg liker også denne formen for lyssetting veldig godt. Ett bilde jeg har tatt. Endret 1. juli 2008 av gorpium Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Sier meg bare enig i det dere skriver her. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det kommer litt ann på personen som avbildes. Jeg synes at mange fortjener en mer fargerik fremstilling av sin personlighet enn det dunkle monochrome bilder kan tilby. Hvis dere liker dunkelt får dere vente på bildene fra fotokonken. To av mine tre bilder er så dunkle så det holder. Farger, men mer duotone enn skikkelige fargebilder. + et livsbejaende fargebilde, vil jeg hevde. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du bygger opp forventningene nå, Pmnormal! Selv er jeg bare med for kruset. eitp Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg må nok i et anfall av ydmykhet innrømme at det samme gjelder meg Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg er med fordi jeg syns det hadde vært morsomt å vinne. Det er også derfor jeg har kjøpt tre skrapelodd denne uken. Så, akk ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå