Gå til innhold

Kjøler som passer på Striker Extreme (LGA775)

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier trenger jeg en kjøler som passer på et Asus Striker extreme. Har en E8400 og finner som sagt mange bra kjølere, men lurer på hvilke som passer iom. at Striker Extreme har stør heatsinks rundt CPU sokkelen.

Noen annbefalinger? vil helst ikke gå over 500,-

- Thomas

post-157977-1214916621_thumb.jpg

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått!

Hvordan er vifta på den da? går det ant å bytte den? syns ikke at den er så pen at det gjør noe, hvid du skjønner hva jeg mener...

Lenke til kommentar
De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått!

Hvordan er vifta på den da? går det ant å bytte den? syns ikke at den er så pen at det gjør noe, hvid du skjønner hva jeg mener...

Hva mener du med at du ikke syns den er pen? CPU vifter er jo beregnet for å kjøle, ikke delta i skjønnhetskonkuranser. Viften passer fint på mitt hovedkort. Står noen centimetere fra kortet.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at du ikke syns den er pen? CPU vifter er jo beregnet for å kjøle, ikke delta i skjønnhetskonkuranser. Viften passer fint på mitt hovedkort. Står noen centimetere fra kortet.

Bytter du vifte på den kjøleren kan du like gjerne kjøpe en annen. Designet for å gå stille og kjøle er jo stikkordet for den viften.

Lenke til kommentar

Nahhhh. Hadde heller gått for Noctua kjøleren. Jeg vurderte også Zalman, men konkluderte med at de er nesten like store og veier det samme. Jeg betaler heller litt ekstra for kjølingen. Dessuten bråker Zalman sine CPU vifter etter min smak. Så ente med Noctua CPU kjøleren og angrer ikke

Lenke til kommentar
Nahhhh. Hadde heller gått for Noctua kjøleren. Jeg vurderte også Zalman, men konkluderte med at de er nesten like store og veier det samme. Jeg betaler heller litt ekstra for kjølingen. Dessuten bråker Zalman sine CPU vifter etter min smak. Så ente med Noctua CPU kjøleren og angrer ikke

¨

Hvordan hovedkort har du, med tanke på kjølefinner. Er de jeg er bekymret for :dontgetit:

Lenke til kommentar

nh-u120p er en litt nyere utgave. Kommer bl.a. med vifta inkludert. Hvis du vil ha en annen vifte kan du jo kjøpe nh-u120 og putte på en egen vifte? Ellers er vel thermalright true 120 også veldig bra, så vidt jeg har skjønt da.

Lenke til kommentar

Jeg bruker min NH-U12P på mitt XFX 780i hovedkort og må si at det er et godt stykke mellom kjøle finsene på HK og CPU kjøleren. Men vær ops på at den er ganske stor, men tror ikke du får noen problemer hvis du kjøper den. Du kan jo eventuelt spørre noen på amerikanske forumer om de har testet kjøleren på ditt hovedkort ;) Er jo litt sjipt hvis den ikke passer, men de fleste CPU kjølere er jo designet for å ikke berøre finsene på HK.

Lenke til kommentar

Det er jo et valg du tar, jeg er selv helt borte i andre enden når det kommer til lys.. monterer IKKE ekstra lys-shit på pcen min, kobler gjerne fra unødvendige LEDs...

Jeg ville gått for TRUE eller Xigmatek 1283, dette er to av de bedre kjølerne du kan få tak i. Har heller ingenting imot noctua-kjøleren som sådan, men er veldig klar over mottrykksegenskapene disse viftene har (dvs; mangler... utenom på den nye typen), derfor bruker jeg ikke noctua-vifter i mine oppsett.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar
monterer IKKE ekstra lys-shit på pcen min, kobler gjerne fra unødvendige LEDs...

Jeg har orøvrig INGEN cathoder e.l. i PC'n min (stolt) Alt lyset kommer fra 2 antec 120mm vifter som forøvrig er grønn

finner ikke Xigmatek 1283 i prisguiden. finner ikke NOE xigmatek i prisguiden.

Noen som har link til butikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...