Moffe247 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hei! Som tittelen sier trenger jeg en kjøler som passer på et Asus Striker extreme. Har en E8400 og finner som sagt mange bra kjølere, men lurer på hvilke som passer iom. at Striker Extreme har stør heatsinks rundt CPU sokkelen. Noen annbefalinger? vil helst ikke gå over 500,- - Thomas Endret 1. juli 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått! Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått! Hvordan er vifta på den da? går det ant å bytte den? syns ikke at den er så pen at det gjør noe, hvid du skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått! Hvordan er vifta på den da? går det ant å bytte den? syns ikke at den er så pen at det gjør noe, hvid du skjønner hva jeg mener... Hva mener du med at du ikke syns den er pen? CPU vifter er jo beregnet for å kjøle, ikke delta i skjønnhetskonkuranser. Viften passer fint på mitt hovedkort. Står noen centimetere fra kortet. Lenke til kommentar
s0und Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 De fleste kjølere vil nok passe. Anbefaler deg Noctua NH-U12P. Bruker den selv på mitt XFX 780i og kjøler helt rått! Hvordan er vifta på den da? går det ant å bytte den? syns ikke at den er så pen at det gjør noe, hvid du skjønner hva jeg mener... Hva mener du med at du ikke syns den er pen? CPU vifter er jo beregnet for å kjøle, ikke delta i skjønnhetskonkuranser. Viften passer fint på mitt hovedkort. Står noen centimetere fra kortet. Bytter du vifte på den kjøleren kan du like gjerne kjøpe en annen. Designet for å gå stille og kjøle er jo stikkordet for den viften. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Thermalright TRUE Black 120. Birger Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Hvis du lurte på om viften er stille, kan jeg bare si deg at JA det er den absolutt! Er faktisk en av grunnende til at jeg kjøpte denne CPU kjølerern. Den er stille og kjøler helt SYKT bra! Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Hva med Zalman CNPS9700 NT. Er den bra, eventuellt om den kommer til å gå klar av HK kjøle-ribbene? Zalman har jo som regel veldig bra CPU kjølere https://prisguiden.no/product.php?productId=56847 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Nahhhh. Hadde heller gått for Noctua kjøleren. Jeg vurderte også Zalman, men konkluderte med at de er nesten like store og veier det samme. Jeg betaler heller litt ekstra for kjølingen. Dessuten bråker Zalman sine CPU vifter etter min smak. Så ente med Noctua CPU kjøleren og angrer ikke Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Nahhhh. Hadde heller gått for Noctua kjøleren. Jeg vurderte også Zalman, men konkluderte med at de er nesten like store og veier det samme. Jeg betaler heller litt ekstra for kjølingen. Dessuten bråker Zalman sine CPU vifter etter min smak. Så ente med Noctua CPU kjøleren og angrer ikke ¨ Hvordan hovedkort har du, med tanke på kjølefinner. Er de jeg er bekymret for Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Hva er egentlig forskjellen på Noctua NH-U12 og Noctua NH-U12P? Noen som vet? Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 26. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2008 Noen? Skal snart bestille... Lenke til kommentar
Poks Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 nh-u120p er en litt nyere utgave. Kommer bl.a. med vifta inkludert. Hvis du vil ha en annen vifte kan du jo kjøpe nh-u120 og putte på en egen vifte? Ellers er vel thermalright true 120 også veldig bra, så vidt jeg har skjønt da. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Jeg bruker min NH-U12P på mitt XFX 780i hovedkort og må si at det er et godt stykke mellom kjøle finsene på HK og CPU kjøleren. Men vær ops på at den er ganske stor, men tror ikke du får noen problemer hvis du kjøper den. Du kan jo eventuelt spørre noen på amerikanske forumer om de har testet kjøleren på ditt hovedkort Er jo litt sjipt hvis den ikke passer, men de fleste CPU kjølere er jo designet for å ikke berøre finsene på HK. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Thermalright TRUE Black 120. Birger Støtter det forslaget der. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Kan også anbefale Xigmatek 1283, en billig TRUE-killer, jeg har to selv, og en TRUE, veldig imponert... Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Ja, da blir det nok Noctua NH-U12P. Var litt sugen på det grønne lyset i zalmankjøleren, men ; Fungskjon fremfor form Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 (endret) Det er jo et valg du tar, jeg er selv helt borte i andre enden når det kommer til lys.. monterer IKKE ekstra lys-shit på pcen min, kobler gjerne fra unødvendige LEDs... Jeg ville gått for TRUE eller Xigmatek 1283, dette er to av de bedre kjølerne du kan få tak i. Har heller ingenting imot noctua-kjøleren som sådan, men er veldig klar over mottrykksegenskapene disse viftene har (dvs; mangler... utenom på den nye typen), derfor bruker jeg ikke noctua-vifter i mine oppsett. Endret 3. august 2008 av Wibla Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 monterer IKKE ekstra lys-shit på pcen min, kobler gjerne fra unødvendige LEDs... Jeg har orøvrig INGEN cathoder e.l. i PC'n min (stolt) Alt lyset kommer fra 2 antec 120mm vifter som forøvrig er grønn finner ikke Xigmatek 1283 i prisguiden. finner ikke NOE xigmatek i prisguiden. Noen som har link til butikk? Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Netshop har, prisguiden er ikke heeelt oppdatert alltid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå