Gå til innhold

D3 inni, D300 utenpå

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjenner at jeg har ikke fått noe mindre lyst på en D3 etter at D700 ble lansert..

...mens jeg kjenner at ethvert ønske om en D3 har forsvunnet som dugg for solen. Etter å ha snublet rundt i steinrøysa på Svalbard, vet jeg at D300 (og dermed D700) er mer enn solid nok til å bruke til å ta seg for når man går på ræva i en fjellskrent, og pro-husene er for meg litt avskrekkende i størrelse og vekt.

D700 blir det like vel ikke på meg med det første, siden jeg er alt for langt inne i DX-systemet.

Lenke til kommentar

Det kom ganske brått på meg også. Brått, men gledelig. Også for oss Canon-brukere, for konkurranse er viktig både for kvaliteten og priser. Det blir press på Canon nå, og det bør føre til en lavere pris på 5D MkII. Og medfølgende lave bruktpriser på gamle 5D.

Jeg gleder meg til 2009, som kan bli det året jeg vurderer nytt brukt hus. Jeg har jo allerede faset ut crop-optikken.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Anew, lysten på D3 er helt borte, men lysten på bl.a. bildekvaliteten og høy ISO-ytelsen består. Det får man i D700 også, men til halve prisen. Har ikke utpreget bruk for batterikapasitet på mye over 1000 bilder, eller hastigheten til D3. Men hvis behovet skulle melde seg, kan man sette på et batterigrep, for så å ta det av etter behovet er tilfredsstilt. Hadde selvsagt vært stas med et sett til med knapper, men føler at det ikke er verdt hverken en D3 eller å bruke et batterigrep sammen med D700 hele tiden (på D700 kan sette på et batterigrep, hvis behovet er stort for en kortere periode). I følge Rørslett skal søkeren kun være marginalt mindre enn på D3.

Var egentlig litt lunken til D300 og bestemte meg for å vente på oppfølgeren, men hadde ikke ventet at Nikon skulle trekke D700 opp av hatten imens. Selv når ryktene begynte for alvor å ta av, trodde jeg at hverken bildekvaliteten eller ISO-ytelsen skulle være helt på høyde med storebror D3. Trodde vel også at prisen skulle bli noget høyere i Norge. Slik jeg nå ser det, etter å fått pålitelige rykter om D3 ytelse når det gjelder bildekvalitet, vil jeg hevde at D700 blir en hard nøtt å knekke for Canon og de andre som vil hevde seg i klassen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...