Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Senkesett/coilcover til Celica T20?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Driver å leter etter et passende senkesett/coilcovers til min Celica T20 '96 modell.

Har funnet ett på Streetdesign, (link) men de er ikke TUV godkjent. Jeg burde vel ha noen som er TUV godkjent?

Er ute etter justerbare, så jeg kan få den høyden jeg vil. Om jeg ikke er fornød med den og den millimeteren, kan jeg endre det(noe jeg syntes er kjekt :) )

Så, kan dere anbefale noe? Må ikke være norske sider, da jeg veit vi er noen røvere på pris på enkelte deler..

Setter pris på svar! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der ja! Fant det.. :) (link)

Men ser ikke ut som de har til Toyota.. :hmm: Får sende dem en mail å spørre tenker jeg! Er det god kvalitet på de settene forresten, siden de var så billige?

Har du andre sider du kan anbefale? :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Det er veldig viktig at settet er TÜV-godkjent, ellers blir det utrolig vanskelig, for ikke å si umulig, å godkjenne dette. For å godkjenne senk hos Biltrangsynet trenger du 4-hjulskontroll, lysjustering og TÜV-papirer. :)

Jeg anbefaler deg å sjekke ut Ebay, jeg fikk selv et justerart snkesett fra FK (helt grei produsent, er ikke ute etter baneegenskaper - bare en lav og fet bil :p) til 2 laken pluss frakt. Nytt fra Tyskland.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke så mye vel? Så at streetdesign hadde noen til 9000kr, men syntes det var litt heftig. Forklar gjerne hva coilovers er, kontra alt det andre jeg kan få tak i. Jeg er rett og slett ute etter nye fjærer + dempere som kan justeres etter behov.. :)

Lenke til kommentar
Okay.. Fordi?

Jeg sier ikke at de ikke hadde vært kult å ha, men se litt realiteten i det. Hvorfor bruke så mange tusen ekstra? De aller fleste biler klarer å se akseptabel ut og samtidig være relativt kjørbar. Senker du bil må du uansett regne med litt problemer her og der, mer hensynsfull kjøring, osv. Husk at selv om du har coilovers, så er ikke det bare å trykke på en knapp så hever/senker bilen seg, da må du legge ekstra mye penger i det (elektronisk styring).

Lenke til kommentar

Man kan vel egentlig dele senkesett inn i tre hovedtyper, hvis man ikke regner med air-ride etc, som er et kapittel for seg: Coilovers; som er justerbare, cup-kit; som har en fast høyde og vanlige senkefjærer.

Å bruke senkefjærer på originaldempere er noe dritt. Kjøreegenskapene blir dårlige, og man slår lett nedi fartsdumper. Demperne blir også fortere slitt.

Jeg ville i hvert fall gått for et cup-kit, og aller helst et justerbart coilover-kit - for då kan du ha en lav og stilig bil om sommeren, uten å måtte kjøre plog om vinteren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg sjekket litt rundt på Ebay, og fant dette settet: http://cgi.ebay.com/Toyota-94-99-Celica-Ks...1QQcmdZViewItem

ksportcoilovergallery.jpg

Specs:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1. 36 levels of adjustable dampening

2. Made from high quality 6061 aluminum with T6 for increased hardness

3. Compression/Rebound adjustable

4. Adjustable spring perch for height adjustment

5. Adjustable body allowing maximum suspension travel

6. Pillowball top mount with adjustable camber (not available for some models)

7. Monotube high pressure design reduces oil leakage

8. Electroplated body for protection from corrosion and rust

9. One year limited warranty

Jeg må si at disse så j*vla bra ut!

De koster rundt 8000kr på bsbildeler, og jeg får dem for ca 5700kr med frakt fra den ebay storen.

Hva syntes dere? Er det smart å bestille fra ebay? Skal jeg gå for disse? Fargene passer også UTMERKET til bilen min, da jeg har planer om oransje detaljer rundt om.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...