Tirehu Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 hej jeg lurer på er det noen øvelser jeg kan ta eller noe lignende jeg kan gjøre for og gå ned i vekt? har tenkt til og skaffe med medlemskp op et trenings studio men ekke sikker på hvilke øvelser som jeg kan ta for og gå ned i vekt kan noen hjelpe meg? Takk for all hjelp Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 du kan vel ta pus og situps, men skal du gå ned i vekt må du nok løpe og trene diverse muskelgrupper. skal du begynne på treningstudio kan du bruke min trenings plan planen er for å klare kravene ved befalskolen. utholdenhetstrening: repetisjon: ta så mange du klarer jogg 20-30 minutter med en fin hastighet ro-maskin: ro 2-3 km step-maskin: 15 minutter roing på en maskin (vet ikke navnet på maskinen), du sitter på den og bruker armene for å trekke tilbake vekter. sit-up på en ball, len deg langt tilbake og strek deg opp slik at nedre rygg bare er borti ballen ryggstrekk: så mange vekter du klarer styrketrening repetisjon: ta så mange du klarer knebøy i smith-stativ kroppsheving til øret horisontal kroppsheving push-up på en ball (ta føttene oppå ballen og len deg så langt fram at bare nederste delen av føttene børerer ballen og press deg opp og ned) stå rett og bruk en vektstang med passe vekter og plasser albuen ved kroppen og hold de der under øvelsen mens du tar å løfter stangen fra knærne til brystkassen (ikke rett opp og ned men i en bue) liggende triceps press (ta en liten vekt for en hand, legg deg ned på et stativ eller et bord og plasser deg ytterst la hendene falle utfor mens du tar vekten i begge hendene og løfter den opp og ned. sit-up på en ball liggende benløft med ball løp så fort du kan i fire minutter dette er min plan, jeg beklager at jeg skriver så tungt men er klarerer ikke helt å forklare, kan prøve å ta bilde av planen min hvis dette er uforståelig. Lenke til kommentar
Tirehu Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 du kan vel ta pus og situps, men skal du gå ned i vekt må du nok løpe og trene diverse muskelgrupper.skal du begynne på treningstudio kan du bruke min trenings plan planen er for å klare kravene ved befalskolen. utholdenhetstrening: repetisjon: ta så mange du klarer jogg 20-30 minutter med en fin hastighet ro-maskin: ro 2-3 km step-maskin: 15 minutter roing på en maskin (vet ikke navnet på maskinen), du sitter på den og bruker armene for å trekke tilbake vekter. sit-up på en ball, len deg langt tilbake og strek deg opp slik at nedre rygg bare er borti ballen ryggstrekk: så mange vekter du klarer styrketrening repetisjon: ta så mange du klarer knebøy i smith-stativ kroppsheving til øret horisontal kroppsheving push-up på en ball (ta føttene oppå ballen og len deg så langt fram at bare nederste delen av føttene børerer ballen og press deg opp og ned) stå rett og bruk en vektstang med passe vekter og plasser albuen ved kroppen og hold de der under øvelsen mens du tar å løfter stangen fra knærne til brystkassen (ikke rett opp og ned men i en bue) liggende triceps press (ta en liten vekt for en hand, legg deg ned på et stativ eller et bord og plasser deg ytterst la hendene falle utfor mens du tar vekten i begge hendene og løfter den opp og ned. sit-up på en ball liggende benløft med ball løp så fort du kan i fire minutter dette er min plan, jeg beklager at jeg skriver så tungt men er klarerer ikke helt å forklare, kan prøve å ta bilde av planen min hvis dette er uforståelig. okay ville vært bra med et bildet av planen eller noe Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Finn deg et skikklelig program istedet, det der var forferdelig. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) hvis det der var så forferdelig så kom hit men en du mener selv er en god trenings plan edit fant endelig kameraet og tok bilde av planene mine her er styrke her er utholdenhet Endret 1. juli 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det gidder jeg ikke. Du kan bruke 30sekunder på å slå opp i en av de andre trådene på dette forumet hvor du finner en milliard eksempler. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det gidder jeg ikke. Du kan bruke 30sekunder på å slå opp i en av de andre trådene på dette forumet hvor du finner en milliard eksempler. hehe, men andre ord, du gidder ikke å kommentere og fortelle en ordentlig plan Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Sorry mac, ole marius, den planen der ville jeg aldri i verden fulgt og langt mindre anbefalt.... minner om noe som en inkompetent treningsveileder har funnet opp som mosjon for ei 80 år gammel dame/mann.. Til trådstarter: Som nevnt 100 000 millioner ganger her, så er tingen å ligge i kcl underskudd, spiser du mindre enn du forbrenner så blir du tynnere, like elementært som tyngdekraften... Så lenge du beveger deg (og til og med når du ligger å slapper av) så forbrenner kroppen kcl...jo mer du trener jo mer kcl underskudd får du ergo mer vekt mister du... og hvis du skal legge opp ett treningsprogam, så vær så snill og putt inn baseøvelser, det fungerer tilog med og bare kjøre baseøvelser og kanskje legge noen småøvelser til, for å ta gruppene som ikke er fullt så utsatt pøå baseøvelsne.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 knebøy i smith-stativ jeg tipper calves/legger ikke får så mye belastning av å trene knebøy i smith siden bevegelsen er låst slik at du ikke må bruke føttene til å koordinere og balansere. har aldri brukt smith, men hvorfor ikke kjøre vanlig knebøy? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) det går jo ant, men i stativet så kan du slenge på 50kg slik at det blir jævlig tungt og øker effekten istedenfor å bare bruke vanlig knebøy Endret 1. juli 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) det går jo ant, men i stativet så kan du slenge på 50kg slik at det blir jævlig tungt og øker effekten istedenfor å bare bruke vanlig knebøy du tuller nå ikkesant? til trådstarter: her er et bra begynnerprogram: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beg...aining-program/ får å gå ned i vekt må du som nevnt ligge i kcal underskudd. altså du må bruke mer energi enn du spiser. dette oppn¨r du ved å trene hyppigere og spise mindre kcal. for å bygge muskler må du ligge i kcal overskudd, altså du må bruke mindre enn du spiser slik at kroppen har overskudd til å bygge muskler med. som du sikkert skjønner er det vanskelig å gå ned i vekt og bygge muskler effektivt samtidlig. om du føler du vil gå ned i vekt først så gjør du det, ingen grunn til å ikke trene styrke samtilig. om du vil få muskler før fettet skal bort er det bare å spise godt og trene hardt. lykke til Endret 2. juli 2008 av Henrik2k Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) det går jo ant, men i stativet så kan du slenge på 50kg slik at det blir jævlig tungt og øker effekten istedenfor å bare bruke vanlig knebøy når skal folk begynne å skjønne at frivekter er det beste alternativet OM man får inn teknikk? du skjønner vel selv at øvelsen blir veldig låst i smith`en.... ellers syns jeg bare synd på deg... Endret 2. juli 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 var jo bare et forslag for meg, jeg synes at vi kan være enig at det finnes flere måter å trene på, så beklager hvis jeg irriterer dere. men jeg er ingen trenings guru og jeg vet bare det jeg selv har gjort og lært Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 men synts det ikke er noe vits i og forslå ett program med øvelser som ikke henger på greip... Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) vet ikke om du har lest alt som står her, men mitt program er rettet etter befalskolens krav edit: skal vi diskutere den "dårlige" forslaget mitt til trådstarter gjør vi det over pm og ikke her Endret 2. juli 2008 av ole_marius Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Hvis du ikke vet hvorfor du bør styre unna smith til fordel for frivekter, anbefaler jeg at du leser litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå