hanssennord Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hva blir konsekvensen av det om politiet ser eller får høre om det? Lenke til kommentar
hanssennord Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 så man får ikke bare advarsel? Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kan godt hende, har egentlig peiling. Men dersom politiet ikkje ser deg(Dei berre får høre om det) rekner eg med at dei ikkje kan gjere så masse. Blir jo ord mot ord. Lenke til kommentar
Hanzen91 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Man får bare bot.. trur det blir 700 om man ikke har hjelms elns:P Har jeg hørt da:) Lenke til kommentar
mtpower Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Noen jeg vet om kjørte 3stk på en trimmet moped. Bare han som kjørte hadde hjelm. De ble da tatt av purken, og boten var 1700kr + føreren fikk 4200kr i bot(trimming). Purken sa at til føreren at han mistet lappen der og da, men føreren begynte å grine, så han fikk beholde lappen... Endret 2. juli 2008 av mtpower Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Blei tatt en her i helga. 2000 i bot. Passasjeren fikk 1500 for å ikke bruke hjelm Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 de sier som regel bare fyfy.. ellers så er det 2000kr i FORENKLET FORELEGG (bot er noe man får etter man er dømt i retten) Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ahh, ja forenklet forelegg detta. Kaller alt slikt bot jeg ;P Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 En kompis av meg kjørte med 2 på tror jeg og han hadde ikke lappen. SLapp unna med en advarsel for han sa han hadde lappen hjemme xD Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Om passasjer ikke har hjelm og vet at det er moped så er det 750kr for passasjer, og 2000kr for sjåfør. Lenke til kommentar
Crypto Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Satt nettopp på en Lett motorsykkel med 2 ( noe som da er lovlig) men kjørte uten lappen, og på en sykkel som ser ut som en scooter, så dermed ble vi stoppet... Polti trodde først og fremst dette var en moped, vi spurte hva straffen kom til å være, og det eneste han sa var 6mnd utsettelse på førerkort for sjofør.. jeg som passasjer, fikk ingenting. "Boten" som man kan kalle det kom på 1500 ettersom Falken tauet inn sykkelen og vi måtte betale for å få den ut. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 man har lov og ha noen bakpå om personen er under 12 år og har hjelm tror jeg? her jeg bor driter egentlig purken i om man kjører 2 på en moped, bare begge har hjelm og kjører greit lovlig;) Lenke til kommentar
lettere-gal Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Kjørelærern jeg har sa at kjører du 2 på moped på den som sitter på være under 10 år.. ERGO kan man ikke sjekke opp damer man skal ta med hjem mm. man har spessiele behov/tvangstanker... Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Kjørelærern jeg har sa at kjører du 2 på moped på den som sitter på være under 10 år.. ERGO kan man ikke sjekke opp damer man skal ta med hjem mm. man har spessiele behov/tvangstanker... eller bor midt i svarte skauen;) Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Kjørelærern jeg har sa at kjører du 2 på moped på den som sitter på være under 10 år.. ERGO kan man ikke sjekke opp damer man skal ta med hjem mm. man har spessiele behov/tvangstanker... eller bor midt i svarte skauen;) Gir det deg en god grunn til å sjekke opp 10 åringer? o.0 Lenke til kommentar
Tobiass Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 2 kompiser av meg ble tatt, de fikk 1000,- hver... man kan være heldig å bare få en advarsel. har sikkert noe å si om man bruker hjelm også. Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Suger at dette ikke er lov... norge ligner mer og mer på USA når det kommer til regler Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 "Suger at dette ikke er lov... norge ligner mer og mer på USA når det kommer til regler " -------------------------------------------------------------------------- Ja,at trafikk-sikkerheten blir ivaretatt er skikkelig dumt.... Lenke til kommentar
Sander92 Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 2 på en scooter er ikke noe problem når begge har hjelm, de kunne sagt at du ikke kunne gå over maximum vekt. Det er ikke bare trafikkregler, alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå