gorpium Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tok et bilde for et par måneder siden som jeg ble ganske fornøyd med. Gruppen som spiller er Kaizers Orchestra - noe som er med på å beskrive hva som er på bilde. Terje Killmaster Kaizer står på tønnen, om jeg husker rett, og han som er ute av fokus er Jon Sjøen på kontrabass - som for øvrig sluttet i Kaizers i 2003, men fyller tydligvis inn for Øyvind Storesund. Jeg liker Kaizers veldig godt og jeg synes at dette bilde symboliserer gruppen på en veldig god måte. Oljefatet er med, gitaristen står til og med på det og kontrabassisten bak viser med sin kroppsformasjon at det nåværende øyeblikket er stort og oppforderer publikum til å synge med. ISO: 800 Brennvidde: 50mm Lukker: 1/2500 Blender: f/1.4 Har jeg lykkes med dette bilde? Noe jeg kunne tenkt over før neste konsert? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Uten tvil et vellykket konsertbilde. Veldig bra og mye dynamikk. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Takk skal du ha Carny. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Selv om jeg personlig har avskrevet Kaizers etter mestelige Ompa til du dør liker jeg dette bildet godt. Selvfølgelig skal ikke mitt forhold til et bands kjedelige forfall affisere mitt forhold til et bilde en fotograf har tatt. For dette er et kult bilde, selv om det ikke er som scenebilde at det gjør seg best. For det er vel best som bilde. Punktum. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Ompa til du dør er fremdeles mitt favorittalbum fra de, men jeg kan ikke si at nyere låter ikke synker inn hos meg. (få fra det nyeste albumet) Ja, det er nok best som bilde og ikke scenebilde. Takk for kommentaren PMnormal. Hyggelig å høre at du likte bilde. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jepp, dette funker. Driv og dynamikk i massevis. Fin bruk av fokus, tønna og mikken er knivskarp. I en ideell veerden skulle jeg ønske at kontrabassen var litt bedre definert. At fyren er blurra er bra, men kontrabassen magler littegrann på å bli kontrabass. Og det er eneste kritiske bemerking fra undertegnede. Rett og slett tøft. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Takk fototim. Ja, er enig med deg om at bilde hadde fått en bedre vri om kontrabassen var bedre definert, men desverre er ikke dette croppet. Har mange bilder fra konserten som jeg er fornøyd med. Kommer kanskje et hvor kontrabassen virkelig er i fokus. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Takk fototim. Ja, er enig med deg om at bilde hadde fått en bedre vri om kontrabassen var bedre definert, men desverre er ikke dette croppet. Har mange bilder fra konserten som jeg er fornøyd med. Kommer kanskje et hvor kontrabassen virkelig er i fokus. Kontrabassen behøver ikke nødvendigvis være skarp. Kanskje en lokal heving av konstrasten gjør samme nytta. Bare et forslag, du bestemmer selvfølgelig hva som er riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå