fargoth Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) The Elephant Man. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En mann med et frastøtende ytre vokser opp i en mørk og dyster virkelighet hvor han blir behandlet og plaget som et dyr av menneskene rundt ham, før han etterhvert blir tatt under vingene av en velstående kirurg som fascineres av mannens ekstraordinære ytre. Etter en tid i omgivelser hvor menneskene rundt han behandler ham med den respekten og omsorgen han som menneske fortjener begynner hans vakre personlighet å tre frem.. Jeg mener dette er en film som alle burde få med seg da den rører ved et tema som alle kan relatere til og som har vert og alltid vil være aktuelt for oss mennesker. Jeg finner det litt vanskelig å forklare nøyaktig hvorfor den bør sees, så ta heller å se den så vil du forstå du også. Nydelig og rørende på alle plan og dagsaktuell for all tid. Endret 3. juli 2008 av fargoth Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Lost Highway må man se. Dette er en film man enten elsker eller hater, forhåptentligvis det første. Den er spennende og skremmende på en veldig psykologisk måte, samtidig som man ikke skjønner en dritt. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvordan kan tråden ha gått så langt uten at noen har nevnt filmen over alle filmer?! A clockwork orange - ord kan ikke beskrive denne filmen. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hvordan kan tråden ha gått så langt uten at noen har nevnt filmen over alle filmer?! A clockwork orange - ord kan ikke beskrive denne filmen. Prøv å beskriv den da iallefall Fortell meg hvorfor jeg skal gidde å bruke tid på akkurat den filmen. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 En voldelig og pervertert gjengleder tar livet av en dame og blir dømt til langvarig fengsel. Han godtar å bli med i et eksperiment for som skal kurere ham og gjøre at han aldri mer vil utøve voldelige handlinger, men eksperimentet har sin pris. Ut fra plottet virker det som en helt annen film en hva det egentlig er, fordi fouser og handlingen skjer på flere plan og det er så mye mer enn bare plotet som gjør denne filmen. Mens alle andre raller rundt å hyler å skriker om eposet 2001 kan du heller sette deg ned med A Clockwork Orange, Kubricks beste film. (Åpent for debatt selvsagt, men ikke her..) Fantastisk, brilliant, helt genialt. Det er bare å ta for seg av glosene når denne skal beskrives. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Takker for mange fine svar, dog jeg synes ikke A Clockwork Orange er Kubrick's beste. Fight Club som har blitt nevnt har jeg sett, men ikke Elephant Man, bør vel kanskje se den da. Før eller senere Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 Hvordan kan tråden ha gått så langt uten at noen har nevnt filmen over alle filmer?! A clockwork orange - ord kan ikke beskrive denne filmen. Prøv å beskriv den da iallefall Fortell meg hvorfor jeg skal gidde å bruke tid på akkurat den filmen. Det at det ikke finnes ord til å beskrive den er beskrivelse nok til at du burde se den. :=) Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 The Elephant Man. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor En mann med et frastøtende ytre vokser opp i en mørk og dyster virkelighet hvor han blir behandlet og plaget som et dyr av menneskene rundt ham, før han etterhvert blir tatt under vingene av en velstående kirurg som fascineres av mannens ekstraordinære ytre. Etter en tid i omgivelser hvor menneskene rundt han behandler ham med den respekten og omsorgen han som menneske fortjener begynner hans vakre personlighet å tre frem.. Jeg mener dette er en film som alle burde få med seg da den rører ved et tema som alle kan relatere til og som har vert og alltid vil være aktuelt for oss mennesker. Jeg finner det litt vanskelig å forklare nøyaktig hvorfor den bør sees, så ta heller å se den så vil du forstå du også. Nydelig og rørende på alle plan og dagsaktuell for all tid. Støttes på det varmeste. Lenke til kommentar
ingridmarie Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Ringenes Herre. De tre filmene formidler en ufattelig vakker historie om vennskap, mot og kjærlighet. Bøkene er fantastiske, og filmene skildrer boka svært bra. Lyd, bilde og diverse spesialeffekter gjør scenene sterke og virkelighetsnære, og de er derfor lette å leve seg inn i. I tillegg inneholder disse filmene bl.a. veldig mange dyktige skuespillere og innmari bra musikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå