Gå til innhold

Linux, Mac eller Windows om alle spill var støttet?

Hvis spill ble laget for Linux, Mac OG Windows  

241 stemmer

1. 1. Hvilket operativsystem ville du brukt da?

• Linux
      106
    • Mac
      35
    • Windows (XP/Vista)
      92
    • Vet ikke/usikker
      8

Anbefalte innlegg

God dag alle ihop! Jeg leste artiklen om at Blizzard synes at Microsoft skulle bruke mer ressurser på pc enn på konsoll, og det fikk meg til å tenke litt. Hvis Linux- og Mac-støtte hadde vært standard i alle spill. Ville dere brukt de operativsystemene i stedet da?

Grunnen til at jeg selv ikke bruker Linux er fordi det er så himla komplisert å få til spill. Drivere og slik er også et slit å få lagt inn. Hvis Linux var like enkelt som f.eks Vista(uten UAC såklart ;)), ville jeg ikke nølt med å bruke det!

NB: Det har sikkert vært flere diskusjoner som denne, men kanskje vi kan få en mod til å lage en poll, slik at denne tråden skiller seg ut?

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om spill støttet alle tre OS'ene, hadde jeg gått for Linux (drivere hadde vel fulgt med spillet?). Mest fordi jeg er forbanna drittlei av XP, og Vista krever alt for mye kraft til seg selv, og Mac....er bare jålete og alt for SVINDYRT!!! Linux i seg selv er jo helt gratis :grin: Dessuten, apt-get FTW!!!

Lenke til kommentar
Kan ikke folk lese spørsmålet før dem svarer :roll:

Ja, men litt vanskelig å svare på noe som ligner på "hvis alt var like bra til spill, hva skulle du velge til spill?". Man kan gå langt med hypoteser som ligger langt fra virkeligheten, og svaret blir da aldri saklig.

Og vet du hva? Hvis min bestemor hadde testikler ville vi kalle henne for bestefar. Uten tvil!

Endret av Khogn
Lenke til kommentar

Så det du sier er at hvis Linux hadde hatt spillstøtte så hadde det vært Windows? :no:

Det er da ikke vanskelig i det hele tatt å svare på spørsmålet. Kanskje jeg heller skulle skrevet "hvis du ser bort i fra spillstøtten, liker du Linux, Mac eller Windows best?", slik at dere som har litt tungt for det forstår spørsmålet.

Jeg har fortsatt lyst på en poll, men kanskje jeg ikke er så heldig :(

Linux FTW!! :D

Lenke til kommentar
Linux FTW!! :D

Sier han med Mac avatar? :p

Haha, det er jo casemod prosjektet mitt! Et apple kabinett med x86(vanlig pc hardware, ikke mac), med Linux Mint på;)

EDIT: se på "arbeislogg" etter mediasenter i signaturen min :)

Men er OpenGl like lett og funksjonsrikt iforhold til directx?

Er jo en grunn til at omtrent alle spill er bygget på directx og ikke OpenGl.

Er det derfor det er valg om å bruke OpenGL i HL og slikt? Fordi det kan brukes på linux?

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Jeg har ikke spilt HL, men Valve har jo sagt at de driver å utvikler spill til linuxplattformen.

Har vel ikke vært noen offentlig uttalelse om det nei. Men dem lyste ut en stilling til porting av spill, noe som tyder på at dem har noen tanker på det. Men ja, det er bare et spørsmål om tid før spill kommer til linux også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...