Halib Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Halo folkens, jag har lyst til å studera medisin og er utdanna sivilingeniør og har ei bra jobb. Trives ikke i nåværende stilling og vurderer å finne på noko annat. Har lenga vurdert å bytta beita og finna på å gjøre noko heilt spesielt. Lenge har tanka falt på medisin. Trengar deras råd om fornuftighet i dette valget. På gjenhør Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Er du sikker på at du ikke kan få deg en annen jobb da? Å ta medisin er ganske drastisk og vil kreve 7 og halvt år før lisensen er i hånd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er litt nysgjerrig her. Kunne du forklart hvilken type sivilingeniør du er og hva du gjør i jobben din til daglig? (Skal selv bli sivilingeniør tror jeg, og ville likt å vite hvorfor du ikke trives.) Jeg vet om en lege som var ferdigutdannet ved 32 år eller noe, og har klart seg fint. Tenker man økonomisk er det nok ikke så fornuftig. Men om du virkelig har lyst så ser jeg ingen grunn til å la være! Lykke til!! Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg vet om en lege som var ferdigutdannet ved 32 år eller noe, og har klart seg fint. Tenker man økonomisk er det nok ikke så fornuftig. Men om du virkelig har lyst så ser jeg ingen grunn til å la være! Mener du at det ikke er økonomisk for fremtiden å studere medisin? Er man ikke sikret grei økonomi fremover da? Bare spør om du kunne utdypet litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Jeg vet om en lege som var ferdigutdannet ved 32 år eller noe, og har klart seg fint. Tenker man økonomisk er det nok ikke så fornuftig. Men om du virkelig har lyst så ser jeg ingen grunn til å la være! Mener du at det ikke er økonomisk for fremtiden å studere medisin? Er man ikke sikret grei økonomi fremover da? Bare spør om du kunne utdypet litt. Trådstarter har 5-årig utdanning og en bra jobb.(ifølge første innlegg) Regner man ut hva han taper ved å starte å studere(og kanskje må ta studielån om han har rett på mer), så vil det ikke være økonomisk gunstig. Leger har potensiale til å tjene veldig bra, men for å se om det er økonomisk gunstig for han/henne, må du jo vurdere sitasjonen. Endret 2. juli 2008 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Penger er ikke alt. Han trives ihvertfall ikke med det han gjør. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Det som er kjipt med det lange medisinstudiet i denne sammenheng også, er at du må fullføre alle seks årene for å få studiepoengene og graden, og for å bli kalt lege må du også gjennom turnustjeneste det kan være lang ventetid på. Så da må du stå løpet ut, ellers er det helt bortkastet hvis du ser bort ifra all den praktiske kunnskapen du tilegner deg som kan være nyttig i hverdagen. Om det føles riktig for deg å begynne på medisinstudiet, så ikke la sjansen gå fra deg før du blir gammel og grå. Endret 2. juli 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 (endret) Mener du at det ikke er økonomisk for fremtiden å studere medisin? Er man ikke sikret grei økonomi fremover da? Bare spør om du kunne utdypet litt. Sykdom tar dessverre aldri ferie, og på den måten vil det alltid være greit å kunne helbrede folk. Du vil nok ha en nogenlunde trygg økonomisk fremtid. På den annen side er det vel lite fristende å gå fra 300-700 lapper i året til å faktisk gå i minus. Jeg tenker økonomi under studiet. Tror jjk mente noe av det samme, hvertfall slik jeg forsto det. Dette er noe av grunnen til at jeg valgte å gjennomføre militæret FØR studietiden. Etter studiene antar jeg at jeg er uhyre gira på å tjene penger, og ikke tjene 150 kroner dagen i en leir i Nord-Norge, men det er en annen sak. Hehe. Endret 4. juli 2008 av fredrikg- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå