Gå til innhold

Feil hastighet minne

Krokn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg to nye minnebrikker (2x2048) samtidig som jeg har to fra før (2x1024), begge Corsair DDR2 PC6400. Disse har jeg så satt på samme hovekort, og etter noen instillinger i BIOS ser ut til å fungere bra og dukke opp i vista 64-bit. Problemet er når starter maskinen så får opp alle slags mulige tekster, harddisker, usb-porter, cpu osv. Der står det imidlertid PC5300 på ene linjen. Hvorfor gjør det det? Har slettet CMOS, men kommer fortsatt opp.

Noen som vet hva som kan gjøres her? Har ikke funnet igjen alternativet i BIOS som lar meg sette denne manuelt.

Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tittet litt rundt i manualen til hovedkortet, og trur har funnet igjen hvor instillingene kan gjøres. Problemet er at ikke ser ut til å være like lett som jeg hadde trodd. Ser kan velge både mellom FSB og DDR2. Men jeg har jo 800 (PC6400) brikker, så derfor skulle tro skulle velge DDR2-800? Men i manualen står det de er kun for overclocking. Har ikke ønske om overclokke, men vil ha hastighet på 800. Hva velger jeg da?

Er også valg mellom FSB 800 og FSB 1066 i tabellen i manualen. Hva skal velge der? Bruker jo 1066 på CPU'en (E8400) etter det jeg vet.

Lenke til kommentar
Det er normalt å ende opp med DDR667 med alle 4 minneslott ibruk.

Det har med belastning på memory controlleren å gjøre.

Skal du ha DDR800 må du bruke kun 2 memory slots.

Ok, da forstår jeg litt bedre. Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...