Gå til innhold

Olympus E-520 vs Canon Eos450

Anbefalte innlegg

Det er en god ide. Olympus har et utrolig billig makro-objektiv i 35mm f/3,5 makro til under 2000. Men best er det objektivet min bror har, 50mm f/2. Det er også et flott portrettobjektiv.

Eller hva med et flott, kompakt normalobjektiv. Olympus har i år lansert sitt første fast brennvidde fastobjektiv, 25mm f/2,8. Det kan du få mye glede ut av i form av at det gir deg svært god disiplin når du jobber med fastoptikk, og den optiske kvaliteten er også bedre enn noen av de zoomene som ikke koster skjorten. Det koster i overkant av 2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Kanskje det ja.

Er jo uansett en måneds tid (tidligst) før jeg kommer til å kjøpe kamera, så takk for tips :)

Lenke til kommentar
Hun kjøpte den dobbel zoomkit pakken (14-42mm og 40-150mm) og de fungerer godt begge to. Derfor har jeg kun tenkt å kjøpe vanlig kit og kjøpe et macroobjektiv eller vidvinkel i tillegg. Men standard kit-en synes jeg funka greit med 14mm, så det blir nok et macro i tillegg ;)

PM sier kloke ting. 35/3.5 er et meget godt macroobjektiv, om enn kanskje litt kort for noen.

50/2 er så deilig at det kunne vært en pinup.

For vidvinkel virker den nye 9-18 lovende, 11-22 er en klassiker som yter bra, om enn ikke akkurat UWA. Men nydelig objektiv. Lar deg leke litt med perspektiv, slik som jeg har gjort her. Men det kan mye mer enn bare det. Skarpt som bare pokker. Hadde det ikke vært for at pressebruk krever tele så ofte, hadde 11-22 vært nestemann på kjøpelista mi! :)

Lenke til kommentar

Prøvde sigma sin 20-40(10-20) mm i dag og var rimelig imponert.

blir lissom litt sugen på det objektivet til landskap bilder.

Selv har jeg Nikon og angrer som en hest og ønsker meg E-3.

til trå starter du burde lese mere om four-thirds og ikke havne i samme fella som meg og handle gammel dags teknologi.

http://www.four-thirds.org/

Før man gjør kamra valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...