Gå til innhold

Sjonglering

YBD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er heller ikke noe god enda, i forhold til mange andre som sjonglerer ihvertfall, alt er relativt.

Sjonglerer med baller, kan noen triks med tre baller og øver for tiden på fire baller. Skal kjøpe meg køller snart, det er visst ganske gøy. Er dessverre ingen kamerater som er interessert i å bli med, da hadde det vært mye lettere/gøyere å lære.

Surfer en del rundtom på sjonglerings-sider for tiden, ganske fascinerende hvor god det er mulig å bli.

Et eksempel: http://lukeburrages.thingonthe.net/jugglin.../gatto9ball.mpg

9 baller/106 kast... Da har man god kontroll på hendene ;)

Lenke til kommentar

Sjonglering er det jeg driver mest med ved siden av gaming. Jeg jobber for øyeblikket mest med å lære meg fire kjegler og fem baller.

Til YBD: Sjongler videre. Finn deg en klubb i nærheten av der du bor, da blir du kjent med mange andre sjonglører. Du lærer mye mer, og klubber har ofte show, så du får og kanskje muligheten til å tjene deg noen gryn.

Lenke til kommentar
Sjonglering er det jeg driver mest med ved siden av gaming. Jeg jobber for øyeblikket mest med å lære meg fire kjegler og fem baller.

Til YBD: Sjongler videre. Finn deg en klubb i nærheten av der du bor, da blir du kjent med mange andre sjonglører. Du lærer mye mer, og klubber har ofte show, så du får og kanskje muligheten til å tjene deg noen gryn.

Hei hei :)

Har veldig lyst til å bli god, og har surfet rundt etter en klubb - men finner ingenting i Bergen. Ganske merkelig egentlig. Vet du om noen?

Lenke til kommentar

Sorry for at jeg ikke kunne svare før... alt for mye lekser.

Jeg vet ikke om noen sjongleringsklubber i Bergen, så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Du kan prøve å ta et søk i Bergens Tidende's arkiv, hvis det er en sjongleringsklubb i Bergen, så har de antageligvis skrevet om den. I tillegg kan du sjekke med sjappa der du kjøper sjongleringsutstyr, de har som regel litt peiling på hva som rører seg i sjongleringsmiljøet.

Lykke til med sjongleringen din.

Jeg har et boktips til deg i tillegg: Charlie Dancey's Encyclopædia of Ball Juggling, det er den beste boka om ballsjonglering som jeg har lest. Du finner masse triks og teknikker du kan bruke. De har den antagligvis på sjappa der du kjøper sjongleringsutstyr, og hvis de ikke har den inne, så kan jeg garantere deg (nesten) at de kan bestille den inn. Et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...