Gå til innhold

Togtur med valp, trenger tips.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal mest sannsynlig ta tog med min chihuahua-valp fra Kalmar-Gøteborg, overnatte en natt og ta tog fra Gøteborg-Oslo.

Hvilket ustyr bør jeg jeg ha med? Er det best å bruke bur eller reisebag til valpen, også med tanke på den ene overnattingen? Pleier de å være greie på hotellene og la gjestene ha valp der?

Setter pris på alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør bestille hotellrom på forhånd. Noen har rom hvor de tillater at man har med hund, andre har ikke.

 

Om du velger å bruke reisebag eller bur er opp til deg. Skal du bruke bag, ville jeg valgt en som ligner på denne

Baggen.jpg

. Du kan helt sikkert ha den minste størrelsen, eller den nest minste hvis du ønsker at hunden din skal kunne bruke den til å reise med også som voksen. Avbildet ser du den største størrelsen som er perfekt for en voksen dvergpinscher til korte reiser.

 

Fant også bilde av bagen jeg hentet dvergpinschervalpen min i stockholm med (på bildet er min voksne dp inni - hun ville også på tur!)

geishabag.jpg

 

 

Går det ikke direktefly fra Oslo til Gøteborg forresten? Jeg hadde helt klart betalt litt ekstra for å få gjort unna reisen på en time hver vei. Ikke minst for valpens skyld.

 

Om dere skal med tog må du ha med leker. Du må også være forberedt på at valpen må tisse underveis. Når dere reiser så langt må du vurdere å ha med teppe du kan skifte på i buret hvis hun tisser der inne.

 

Jeg anbefaler teppene de selger på dyrebutikken som er myke. De er perfekt i valpekasser slik at det ikke blir vått der valpen tisser (De er vanligvis grå og med "pels". Husker ikke navnet i farta desverre). Tisset går rett igjennom - Under teppet kan man ha tisselaken som man får kjøpt på apoteket (beregnet til å ha i senga til folk som tisser seg ut om natta...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...