Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei Har et problem med min Samsung spinpoint 500gig hardisk, den låser seg selv når jeg prøver og gå inn på den og dra ting ut av den, eller trykke på div ting som ligger på den, selv chkdsk går den ikke med på, kommer sånn tikke lyd hvert 5 sec.. Problemet er bare at jeg har så mye saker og ting som jeg gjerne ville hatt over på en annen disk, men har prøvd alt fra a til å. og ingenting har hjulpet.. eneste jeg ikke har prøvd er og clone hardisken, eller jeg prøvde.. men kom bare error, så tviler på at det går.. Hardisken vises i windows, og bios.. og boot. så den lever fortsatt. Om noen har peiling på om det fins noen som kan redde filer fra en disk, alltså ett eller annet firma som driver med det? Finnes noe sånt?.. hadde vært kjekt og vite.. for jeg har fortsatt et lite håp om at den kan bli reddet^^ Og ja, jeg fikk ingen forvarsler, prøvde og ta backup med en gang jeg hørte tikkingen, uten nytte^^ Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Finnes firmaer som gjør dette for deg ja, men er ikke så veldig billig. Vet ikke helt prisene men er en god del tusen kroner. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Finnes firmaer som gjør dette for deg ja, men er ikke så veldig billig. Vet ikke helt prisene men er en god del tusen kroner. ] helt ærlig ingen som gjør det for en billigere penge? Endret 1. juli 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Finners et verdensledende firma i Oslo, IBAS, som påtar seg slike jobber for privatpersoner og bedrifter, men vær klar over at det koster en del. Når det er sagt, har jeg hatt stor suksess ved å flytte skadede/uleselige harddisker til andre maskiner for å hente ut data. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Prøv å ringe Ibas å spør hvor mye de tar for jobben . Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Ok, jeg bare slenger meg ut og sier hva problemet er, jo hardisken låser seg selv og vil ikke sammarbeide uansett om jeg scanner for virus, kjører en sjekk, eller går inn på den.. Alltså nå formaterte jeg OS disken min, fordi jeg trodde det bare var et virus som fikk alt dette til og skje, noe som var feil.. Men jeg kan jo prøve og ringe ibas, om det ikke finnes noen supersmarte programer som kan redde meg. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Husk å teste disken på et par andre PC'er først . Surt å betale mye for noe du kunne gjort gratis. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) ok, jeg kan gjøre det.. ringte ibas folka nå,de har sånn 24/7 service, 9500 kroner skulle han ha for en annalyse nå, og 3500 kr på dagtid.. omg, det var drøyt! Må si det er litt synd at det er sånn, skjønner jo det er high end buisness de gutta driver med, men regner de med at privat personer i norske hjem betaler 3500-9500 spenn for og få 1 hardisk fikset? .. fysj Endret 1. juli 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 ok, jeg kan gjøre det.. ringte ibas folka nå,de har sånn 24/7 service, 9500 kroner skulle han ha for en annalyse nå, og 3500 kr på dagtid.. omg, det var drøyt! Må si det er litt synd at det er sånn, skjønner jo det er high end buisness de gutta driver med, men regner de med at privat personer i norske hjem betaler 3500-9500 spenn for og få 1 hardisk fikset? .. fysj Tror mange er villige til å betale 3500 kroner for å få fikset en disk med viktige bilde/dokumneter/osv. Husk til neste gang å ha en backup disk . Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Ja, pleier og være nøye med det. men har slurvet i det siste.. og kom ingen forvarsler så Sitter med et program her nå, som heter Roadkil's unstoppable copier, det klarer faktisk og få over filer fra disken! helvette nå ble jeg glad, har stuka med dette i 2 dager! Endret 1. juli 2008 av lunnr Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Godt å høre . Nå er det på tide å bestille en backup disk (hvis du ikke har en da). Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 har en:D den jeg sitter og tar over alt på nå! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 har en:D den jeg sitter og tar over alt på nå! Hmm, altså. Du har ikke flere disker enn den som er ødelagt og den du tar filene over på? Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har 2 disker 1+ en Ekstern.. tar over alle filene jeg kan fra den ødelagte til den ekstern Western digital disken:) Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har 2 disker 1+ en Ekstern.. tar over alle filene jeg kan fra den ødelagte til den ekstern Western digital disken:) Du burde likevell ta backup av filene du flytter over. Husk at eksterne harddisker vanligvis har mye dårligere levetid enn interne. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du kan også prøve å kjøpe en klin lik disk, og bytte om på kretskortene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå