jevel Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg ble utsatt for denne utallige ganger når jeg jobbet i utelivsbransjen under studietiden. Denne metodikken er gammel som alle hauger. Min filosofi var som følger: Det finnes ikke en eneste god grunn for at vedkommende som skal veksle skal ta hånd om noe som helst av pengene. Ta i mot alle penger som skal veksles, spør gjerne om dette var alt. Tell alt nøye og legg det til siden for kasse, ut av rekkevidde for slyngel. Som en annen nevner litt lenger opp i tråden så er det bare å demonstartivt starte hele tellingen på nytt hvis du blir forsøkt avbrutt. Når du så har fått telt opp alt og lagt alt til siden for kassen, så spør du om du har kommet til riktig sum og atter en gang om dette var alt. Får du ja er det bare å legge pengene for seg og telle opp det vedkommende skal ha tilbake. Dette teller du på samme måte som sist. (Dvs. for seg og utenfor rekkevidde av slyngel.) Du og du så mange østeuropeere som gikk ut av kafèen der jeg jobbet, med store sedler i lomma og uforrettet sak. Jeg var jo veldig fornøyd, for jeg slapp å drive å løpe etter vekslepenger i tide og utide. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå