Gjest Guest_Gutt_* Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei, hadde en liten (stor) ulykke idag, hadde sex med kjæresten, når jeg tok ut penisen merka vi at kondomen hadde sprukket.. Hadde kommet inni henne.. Hun hadde mensen for 2 uker siden sier hun. Skal til apoteket så fort så mulig å kjøpe angrepille i morgen. Hvor stor er sjansen for at hun er gravid? ;s Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Så lenge hun tar angrepille innen 72 timer bør det gå bra . Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Angrepillen er mest effektiv og 100% sikker så lenger hun tar den innen 24 timer. Tar hun pillen etter 24 timer men innen 72 timer er effekten redusert til 50%. Derfor vær rask og tenk smart neste gang; Ha en angrepille klar! Får hun ikke tak i angrepillen før tiden, kan hun dra til legevakten, de har angrepille der. Angrepillen kan forsake at menstruasjonen kommer en uke for seint eller for tidlig. Men kommer den ikke, så må hun ta en gravidtest. En gravidtest virker kun 1 uke etter samleien. Tar man den før, virker den ikke. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Tusen takk for litt beroligende svar.. Skal kjøpe angrepillen rundt kl. 3 i morgen, og da har det gått rundt 19 timer siden samleie, så det skal nok gå bra. Problemet er bare å få roet henne ned litt, er ikke særlig digg å bli gravid når man er 13/14 år heller.. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Så får vi håpe at trådstarteren ikke er fylt 16 og foreldrene ikke får vite om uhellet Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Rent juridisk sett, ja... ellers er det vel samma F. Det er ikke så dumt å ha en pakke NorLevo tilgjengelig uansett. Dess kortere tid siden samleie, dess sikrere er den. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det skal ikke være så vanskelig å kjenne at kondomen sprekker. Jeg kjente det veldig godt de gangene jeg har opplevd det. Er det 2 uker siden mensen er hun rundtom eggløsning. Det tar en uke ca før et befuktet egg evt fester seg (det er ikke alltid de gjør det). Angrepillen endrer slimhinnen så egget ikke får feste seg, ergo, ta den så fort som mulig. Og apoteket åpner tidligere enn tre, det kan ikke være så jævla vanskelig å stå opp! Lenke til kommentar
Gneldre Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Så får vi håpe at trådstarteren ikke er fylt 16 og foreldrene ikke får vite om uhellet Bare for å være sær; det er ikke ulovlig så lenge begge parter, om den ene er mindreårig, er "jevnbyrdige", som det står i loven. Dette må tas med skjønn, og hvis trådstarter er 16 er det ikke ulovlig. Lenke til kommentar
Eksempel Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Angrepillen er mest effektiv og 100% sikker så lenger hun tar den innen 24 timer. Tar hun pillen etter 24 timer men innen 72 timer er effekten redusert til 50%. En angrepille er ikke 100% sikker. Rettere sagt 80-90%. En angrepille er hormoner som ikke lar sædcellen sette seg fast i livmoren eller noe slikt. Og dette er ikke helt sikkert at skjer. Og effekten reduseres ikke, men etter 72 timer er det for seint. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 En angrepille er ikke 100% sikker. Rettere sagt 80-90%.En angrepille er hormoner som ikke lar sædcellen sette seg fast i livmoren eller noe slikt. Og dette er ikke helt sikkert at skjer. Og effekten reduseres ikke, men etter 72 timer er det for seint. Du har rett i det med effekten av angrepillen, men det er ikke sædcellen som fester seg i livmoren... Hva lærte du på skolen egentlig Sædcelle+eggcelle=befruktet egg ---> fester seg i livmoren. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg lærte noe sånt som sperm kommer inn i kvinnen, kvinnen blir gravid, pluss minus... Lenke til kommentar
mortania Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg lærte noe sånt som sperm kommer inn i kvinnen, kvinnen blir gravid, pluss minus... Du så vel film med stekkemenn/damer også, da. Virker nå som om du fikk noe med deg fra sexualundervisningen Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nå har hun hvertfall tatt angrepillen (18 timer etter samleiet). Får bare håpe at angrepillen funker som den skal Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Forresten, for dere som lurer på det med alderen, jeg er 14, og hun er 13 (hun blir 14 i år).. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Fatter ikke hvordan dere får hull på kondomen. Det skal bra mye til for å få hull hvis den ikke har gått ut av dato. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 noen venner av meg og jeg gikk til en legevakt og fikk gratis kondomer. vi kan hele tiden hente nye, men hadde ikke tenkt å bruke de til sex, fordet hadde vi ikke bruk for da. så tok vi en god del hver, skulle blåse de opp , lage ballonger, you NAME IT! 3 av 10 kondomer ville ikk blåses opp pga det var et lite hull på tuppen :S xD haha, kommer sikkert til å blåse i den før jeg skal bruke kondomer xD se om det siger noe luft ut :!: hadde ikke gått ut på dato engang :S Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Var jo første gangen da, og hun var litt trang også... ;S.. Vet ikke helt når den sprakk, men kan hende jeg feila litt når jeg tok på kondomen, vet ikke helt. Lenke til kommentar
mortania Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Var jo første gangen da, og hun var litt trang også... ;S.. Vet ikke helt når den sprakk, men kan hende jeg feila litt når jeg tok på kondomen, vet ikke helt. Husk å klemme sammen tuppen på kondomen så det ikke kommer luft imellom. Hvis den er for liten, kan den sprekke kun av den grunn. Er hun tørr, kan den sprekke av den grunn. Er den gammel, oppbevart feil el, kan den sprekke av den grunn. Altså er det mange faktorer som er involvert når en kondom sprekker. Sexvett Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Skal nok passe på bedre neste gang.. .. Men kondomen(e) var for liten.. Noen som har ett merke å anbefale, som er sikrere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg