Gå til innhold

Hercules kyro2 problemer/spørsmål/løsninger.+spm om Gainward

leffx

Anbefalte innlegg

Jeg er helt fersk, så ikke gi meg pepper for eventuelle gale tekniske termer e.l.

Har nettopp kjøpt meg ny maskin, en xp 1600+, ferdigbygd fra Multicom. 256 mb ddr.(K7s5a hovedkort)

Har installert windows xp, professional edition. I maskinen stod det et sis 315(64 mb) kort fra Gainward. Dette var jeg ikke helt fornøyd med så jeg sendte det i retur og kjøpte meg et Hercules 4500 kyro2 64 mb sdram tv/ut bulk fra Komplett.Dette hadde jeg lest at skulle være bra... Jeg lastet ned de siste xp driverne fra Hercules.com. PROBLEMET er at spill som f.eks "Ghost recon" nesten ikke kjører i det hele tatt.(sis315 kjørte mye, mye bedre!!!Der kjørte jeg uten problem 800*600*16) Med Hercules hakker det mye selv i laveste oppløsning, med laveste innstillinger.Jeg har prøvd å avinstallere Ghost recon og innstallere på nytt, men uten virkning.

Wolfenstein derimot, kjører relativt bra, og Quake 3 arena kjører glimrende. Driveren jeg lastet ned var ikke sertifisert, men hva betyr det?

Bør jeg avinstallere XP og kjøre windows 2000? Hva med event. drivere? Kan jeg kjøre f.eks Detonator drivere på mitt kort i xp eller er dette bare gangbart med med geforcekort? Jeg har også problemer med å slette de gamle sis driverne. Det står at maskinen ikke kan finne fila.

Er det mulig at mitt kort ikke er bedre enn det jeg opplever i dag? Skal jeg kjøpe nytt kort og sende kyro 2 i retur?

Ville vært utrolig glad og takknemmelig for tilbakemelding som kan oppklare mitt problem. Det er lite nattesøvn for tida...

Skriv helst spesifikt hva jeg skal gjøre, jeg er GRØNN! Takker og bukker for alle svar/tips(hvis det blir noen da...)

[ Denne Melding var redigert av: leffx på 2002-01-16 21:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og har kjøpt et Prophet 4500 kort for ikke så alt for lenge siden. (ca 6 måneder)

Jeg kjører windows xp og alt virker stort sett fint..

Hvis du vil har enda nyere drivere enn hercules sine kan du lett laste ned de nyseste driverne til kyro 2 kortet ditt på powervr.com

Litt innstillings tips...

Jeg har ikke Ghost recon og vet ikke om det går ann å stille på dette som jeg foreslår....

-Ha på Billionar fremfor trillionar

-prøv gjerne og sett anti aliasing på 2x eller gjerne av hvis det er mulig.

Når det gjelder ytelsen på min maskin kan heg for eksempel nevne at Wolfenstein går glatt med alt på topp (utenom at jeg har på billionar filering)

Jeg får 2568 på 3dmark2001 og 6199 på 3Dmark2000

Lenke til kommentar

Skal prøve innstillinger på Ghost recon, samt at jeg skal hente de nye drivere på Powervr.com, takk til Petitzo og dere andre for foreløpige svar.

Tar gjerne imot flere tips fra dere andre som har peil.

Finnes noen andre drivere enn de som powervr og Hercules lager?(til Hercules kort)

Trenger jeg kanskje noen nye open GL drivere?

Er det noen som har bedre benchmarks enn Petitzo i win2k eller 9x?(ikke at de er dårlige da....)

Er det noen innstillinger dere andre som har samme kort som meg anbefaler å gjøre(på kortsoftware eller directx)?

Takk igjen

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-13 16:02, leffx skrev:

Wolfenstein derimot, kjører relativt bra, og Quake 3 arena kjører glimrende. Driveren jeg lastet ned var ikke sertifisert, men hva betyr det?

KyroII brikken har meget gode resultater i OpenGL som QuakeIII bruker. Wolfenstein er basert på samme GLmotor som QuakeIII så det sier seg selv at det blir nesten det samme. I DirectX baserte spill er KyroII langt etter kort til samme pris. Om du har mulighet til å bytte, så bytt til et Nvidia GF2 basert kort til samme pris.

Lenke til kommentar

Takk for det svaret Pål, mulig jeg kjøper meg et Gf3kort, så kanskje jeg slipper problemer som dette i et par måneder fremover ihvertfall. Grunnen til at jeg kjøpte Hercules var at det var billig og fikk/får relativt gode kritikker/tilbakemeldinger.(billigst er aldri best)

Men for å ha sagt det,jeg er ikke kravstor. Så lenge jeg kan kjøre 800*600*16 i alle dagens spill så er jeg fornøyd.Det kan jeg ikke i dag...

Har fremdeles godt over en uke igjen av angrefristen heldigvis.

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Jeg har også ett hercules prophet 4500 (kyro II)

og har opplevd litt av det samme i spill som du har gjort, ja enkelte spill eks wolfenstein/quake III og andre openGL spill går så det suser mens i 1024x768 res, mens andre igjen eks colin McRae rally er så tregt att det er rent ille :sad:

Har hørt att dette kortet er på linje med GeForce 2 gt/pro i mange spill , noe jeg tror er sant:), men i enkelte spill er det som ett MX kort :sad:

Men men alt i alt er kyro II ett ok grafikkort i lavprisklassen da det funker meget bra på de fleste spill og har litt bedre 2D en de Nvidia kan stille opp med :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-14 19:20, leffx skrev:

Hvis jeg event. skal bytte, er Gainward gf2 ti/450 tv et godt valg(1383kr hos Komplett) eller bør jeg kjøre på med et Gf3 i samme versjon(2030 kr)

Jeg ville rådet deg til å kjøpe GeForce3 Ti 200. Den har veldig bra ytelse i forhold til pris. Den er også meget overklokkingsvennlig. Gainward Ti kortene er de som er mest overklokkings vennlige.

Lenke til kommentar

Det var dette med drivere da. hva bruker du der og hvilket op kjører du?Har du noen spes innstillinger på kortet?

Quote:

On 2002-01-14 19:48, Cooler skrev:

Jeg har også ett hercules prophet 4500 (kyro II)

og har opplevd litt av det samme i spill som du har gjort, ja enkelte spill eks wolfenstein/quake III og andre openGL spill går så det suser mens i 1024x768 res, mens andre igjen eks colin McRae rally er så tregt att det er rent ille :sad:

Har hørt att dette kortet er på linje med GeForce 2 gt/pro i mange spill , noe jeg tror er sant:), men i enkelte spill er det som ett MX kort :sad:

Men men alt i alt er kyro II ett ok grafikkort i lavprisklassen da det funker meget bra på de fleste spill og har litt bedre 2D en de Nvidia kan stille opp med :smile:

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg om selve skjermkortet,men det er mange som lurer på dette med sertifisering av drivere. Det at driveren er sertifisert av Microsoft vil si at Microsoft har testet og godkjent driveren. Det som også er viktig i denne sammenheng er at driveren har lagt med et Sertifikat fra Microsoft som gir full integritet til driveren. Dvs at det er garantert at den ikke har blitt forandret på etter at Microsoft godkjenten den. Jeg vil anbefale å bruke sertifisert driver for å unngå problemer med drivere i størrst mulig grad. Hvis man ikke finner sertifiserte drivere så har man ikke noe valg enn å bruke det som finnes.

Lenke til kommentar

Takk for alle tilbakemeldinger!

Kortet kjører nå helt utrolig bra på spill med open GL!!!Dette takket være nye drivere fra powervr.com.Men jeg lurer likevel på om jeg skal bytte kortet i et Gainward gf2 Ti200 450 4.5 ns(ca 1300 kr). (Har jo sett svaret til pkkalle over).

Men er det noen som har dette kortet og som kan fortelle meg hvordan det kjører? Dette kortet har vel litt bedre levetid enn mitt nåværende(som vel egentlig er halvveis dødt allerede?) Tenker da på div Directx 8 funksjoner som f.eks T&L.

Men kjører dette Gf2 kortet like bra som "mitt" i open GL?

Jeg liker jo egentlig best skytespill av typen Wolfenstein, Quake og Ghost recon, og denne typen spill vil vel fortsette med open Gl grafikkmotorer?

Vil jeg få et mye bedre kort, og er det verdt å legge 600-700 i mellom med en allerede trang stundentøkonomi?(dama mi mener jo at det er økonomibesparende med ny pc, for jeg går jo aldri ut lengre....)

Ghost recon problemene løste seg ved å sette shadoweffekten på low-lod, da kjører jeg uten problem 1024*764*32 med full details.

Elitegroup K7S5A

AMD XP 1600+

256 mb ddram

Hercules 4500 kyro2 64 mb sdram tv/ut

[ Denne Melding var redigert av: leffx på 2002-01-16 21:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-14 19:20, leffx skrev:

Hvis jeg event. skal bytte, er Gainward gf2 ti/450 tv et godt valg(1383kr hos Komplett) eller bør jeg kjøre på med et Gf3 i samme versjon(2030 kr)

det gf2 ti-kortet gir veldig bra ytelse, men kanskje ikkje den aller beste 2d-kvaliteten. Tv-ut er også litt skral.

Det einaste skikkelig negative eg har å seie om kortet er at vifta bråkte for mykje. Så viss du er sensitiv for støy (alt over 25db) så bør du holde deg unna dette kortet eller evt. kjøpe ein titan-kjølar frå microplex som erstatning for originalkjølaren.

per

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

En ting som kan gjøre at Ghost Recon suger på maskina di....

Jeg klarte ikke vente til det spillet kom i butikken så jeg lastet ned evilpiratekåppy fra slemmeinternett (fyyyyyy meg!). Hadde samma problemet som deg, GR var nesten ikke spillbart og jeg ble sur og frustrert. Men så når det kom i butikken gikk jeg og KJØPTE det, og den versjonen funker strålende! Så hvis det skulle være at du har ehhh.., "funnet" din versjon av GR ute på nett et sted så vær obs på at det muligens kan være en litt crappy betaversjon.

Hvis du har det på årginal så aner jeg ikke hva det kan være =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...