Gå til innhold

Farlig å ta "Blackout"?

Aleks

Anbefalte innlegg

Hey^^ Idag gjorde noen kompiser noe morsomt med meg(var frivillig fra min side). Det som skjedde var at jeg tok 15 dype pustetak så holdt jeg pusten og en presset på mellomgulvet mitt til jeg besvimte. Nå IKKE prøv dette da det muligens er farlig om det gjøres feil. Uansett det var kjempe moro, så noen videoer på Youtube der noen gjorde det men det kom også opp at dette var farlig og man kan dø av det.

Noen som vet eller har noen kilde på at det er farlig eller skadelig på noen måte?

Her har vi en fin video av noen som gjør det :)

Takker for svar^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer er at du fjerner oksygen fra hjernen, noe som fører til at den blir regelrett kvelt og du besvimer. Jeg vil tro en del hjerneceller stryker med hver gang. I verste fall kan det helt sikkert ende med alvorlige hjerneskader.

Husker forresten en kompis gjorde dette på barneskolen en gang. Planen var at vi skulle ta imot han da han fallt, noe vi glemte. Han slo da bakhodet kraftig i steinflisene da han falt og det hele endte med en svak hjernerystelse på stakkaren :p

Lenke til kommentar
malualltheway (4 weeks ago)

WoW you all are stupid!? That is very dangerous. Hmm purposefully removing oxygen from the brain. It can cause very serious damage such as Cerebral hypoxia, anoxia, seizures, and etc... Funny thing about brain tissue. It doesn't grow back. Once neurons are damaged, your as we say Screwed. It may cause long term damage. So stop doing it, unless your suicidal. Or atleast posting it on youtube, great way to attract unwanted attention of something does happen. Have a Nice Day =D

Der har du ihvertfall et svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ekstremt farlig, å stenge lufttilførsel til hjernen kan gjøre at du får livsvarig hjerneskade.

Ergo: er det lurt ? Nei.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Hadde noen i klassen som drev med dette for en stund siden. Helt meningsløst og idiotisk i mine øyne. Når kroppen kollapser slik den gjør, sier den i fra at den ikke tåler det. Dette får meg til å tro at det kanskje ikke er så veldig lurt å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...