Kubjelle Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Så, jeg har nettopp fått Age of Conan, men har ikke DVDrom fordi den fucket seg, så jeg fikk lånt en gammel cdrom av en venn. Men må jo ha DVDrom for å installere Age of Conan, så jeg lånte DVDrommen til mamma(en fijutsu siemens pc). Men datamaskinen står bare og loader med windowslogoen. CDrommen brukte IDE og denne nye DVDrommen bruker SATA, tenkte kanskje det var noen instillinger i BIOS som måtte fikses kanskje? Setter pris på hjelp! Lenke til kommentar
schwa6 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hei. Jeg går ut fra at hovedkortet ditt støtter SATA, og at du kanskje ikke har brukt SATA-disker før. I så fall må du installere drivere for SATA. Dette gjøres via diskett som settes inn under starten på windowsinstallasjon. Er usikker på andre måter å gjøre det på. I og med at windows aldri lastes ferdig når SATAenheten er tilkoblet, så kan det være du bør kikke litt på koblingene. Sitter begge kablene fast i begge ender? Dette er kun umiddelbare tanker... får komme sterkere tilbake senere...? Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Det er nok rett det du sier, er SATA jeg som blir brukt på den nye dvd-rommen. Men hvordan skal jeg installere drivere uten diskettstasjon? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Det er på gamle hovedkort at man trenger SATA-driver. På alle andre hovedkort som ikke er mer enn 2-3 år gamle,så er ikke driver nødvendig. Siden trådstarter skal spille Conan har han garantert en rimelig ny pc,så da er det ikke driver som er problemet. SATA enheter støtter hot-swap,så trekk ut SATA-kabelen til dvd-rom. Når du har startet maskinen,så prøv å koble til dvd-rom igjen. Endret 2. juli 2008 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå