Gjest medlem-161766 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Da var tiden kommet for meg også. Min nåværende "Gamer PC" begynner å bli gammel, så jeg har kommet til en besluttning -> ny Gamer PC. Min første ble kjøpt for snart 5.år siden, og jeg har etter den ble kjøpt ikke i det hele tatt holdt meg oppdatert på hardware fronten. Det jeg er på utkikk etter er en kraftig gamer pc som vil takle de aller fleste spill som allerede er ute på markedet + kommende spill med høy ytelse og grafikk. Jeg har lest et topic her på kjøp og salg, som faktisk fikk meg til å komme over et veldig fristende oppsett. Hva mener dere om dette? Dette er uten skjerm, tastatur, mus og os. Dette er det jeg kan finne selv, om ikke dere kunne lagt til noe bra som er anbefalt for en gamer. ^^ Høytalere har jeg. Btw, som topic sier. Jeg vil helst holde meg på 15.000,- maks. Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+ Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Kingston DDR2 HyperX PC6400 4096MB CL5, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2 NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA NZXT ALPHA Black w/Window side panel, Screwless design, (Without PSU) WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM Er dette noe å satse på?! Tusen takk for kommende svar. - Larstyle - post nr.1!! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Da var tiden kommet for meg også. Min nåværende "Gamer PC" begynner å bli gammel, så jeg har kommet til en besluttning -> ny Gamer PC. Min første ble kjøpt for snart 5.år siden, og jeg har etter den ble kjøpt ikke i det hele tatt holdt meg oppdatert på hardware fronten. Det jeg er på utkikk etter er en kraftig gamer pc som vil takle de aller fleste spill som allerede er ute på markedet + kommende spill med høy ytelse og grafikk. Jeg har lest et topic her på kjøp og salg, som faktisk fikk meg til å komme over et veldig fristende oppsett. Hva mener dere om dette? Dette er uten skjerm, tastatur, mus og os. Dette er det jeg kan finne selv, om ikke dere kunne lagt til noe bra som er anbefalt for en gamer. ^^ Høytalere har jeg. Btw, som topic sier. Jeg vil helst holde meg på 15.000,- maks. Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, Firewire, GbLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 ASUS Silent Knight II CPU Cooler, Blue Light, Socket 478/775/939/940/AM2/AM2+ Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan Kingston DDR2 HyperX PC6400 4096MB CL5, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2 NEC DVD-brenner AD-7200S Black OEM SATA NZXT ALPHA Black w/Window side panel, Screwless design, (Without PSU) WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM Er dette noe å satse på?! Tusen takk for kommende svar. - Larstyle - post nr.1!! Velkommen til forumet! En siste post før jeg legger meg Du kan oppgradere minnet til 8500 ram, spesielt om du kanskje kommer til å overklokke... Du har også kunnet vurdert X48 hovedkort, X38 er jo gromt men X48 skal da være bedre (du kan kjøpe Gigabyte sitt med DDR2 isteden for DDR3). Vurdere en Quad 45nm kanskje? Ser egentlig greit ut, men kan jo bli bedre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Takk for det. Vel, jeg har ingen store planer om å overklokke, men hvis jeg har muligheten der, så kan det vel testes ut når den tid kommer. Jeg er veldig usikker da. Vil Quad Core 45nm CPU's yte bedre i spill nå til dags? Leste på et HalfLife forum (tror det var det offisielle). Duo hadde sine spill, og Quad hadde sine. Kunne du kanskje opprettet et brukbart oppsett som du ville valgt om det var dine penger? Jeg er ikke giddalaus. :!: - Larstyle - Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå