Gjest ladygrey Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Anonym fordi jeg ikke vil ha denne personlige saken tilknyttet brukeren min. For snart 2 mnd siden slo jeg opp med kjæresten min. Vi var sammen i 2 år. Jeg hadde mine grunner til at jeg gjorde det slutt ... han ble knust. Likevel er det han som offentlig har kommet seg raskest over bruddet. Han fant andre folk, stakk ut og drakk seg full med en gang, og har bare fortsatt med det. Jeg har derimot tatt mye initiativ til å sende meldinger, snakke på msn og over telefon med HAM. Han er fortsatt gutten jeg bruker mest av mine tanker på. Jeg har da en inderlig rar idé om at vi kan fortsette å være venner, og har derfor tatt mye kontakt med ham. Jeg ser fortsatt mye positivt i ham og tror liksom han er verdt å samle på. Han sier han gjerne vil være venn, men ikke kommer til å prioritere meg framfor noen. Denne overgangen fra kjæreste til et-eller-annet-rart-som-innebærer-både-FB-ignorering-og-vennskap er helt på tryne! Jeg kontakter ham for å være venn, han kontakter meg for ei natt på lakenet. Jeg blir sprø av å prøve å skjønne hva han egentlig ser i meg nå. Jeg blir sprø av at jeg blir sjalu på hans nye erobringer, om de så bare sitter på fanget hans. Jeg blir sprø av at jeg henger igjen i forholdet mellom oss, når det var jeg som gjorde det slutt. Vi har en del felles venner, og jeg kan ikke unngå prating om ham. Ellers er det jeg som frivillig spionerer på ham på facebook og ser ting jeg ikke vil se. Hvorfor er jeg så opphengt? Er jeg så usakelig selvopptatt at jeg prøver å finne følelser for meg hos ham? Nå? I en eks? Han lever sitt liv til det fulle uten meg. Hvorfor kan ikke jeg også det? Uten ham da, naturligvis, ikke uten meg ..... Hva skal man gjøre? Han må ut av tankene mine! Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Well, first of all.. "han kontakter meg for ei natt på lakenet." Å si ja til slikt er i hvertfall et fryktelig dårlig utgangspunkt for å bli ferdig med saken, og bli "bare venner". For å si det brutalt; Hvis han kan ringe deg og få deg til sengs med jevne mellomrom, er det ikke sikkert det er så nøye for ham om dere er venner i mellomtiden? Du lar deg jo bruke.. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Hvorfor kutter du ikke bare helt kontakten med han? Slett han fra Facebook, eller bedre dropp Facebook helt, kutt ut all kontakten med han også på MSN. Finn på noe annet. Hvorfor slo du opp med han når du tydligvis ikke kan gi slipp på han? Heridgud da!! Du gjør jo bare vondt verre for deg selv, når du ser hans nye damer. Hvorfor pine deg i det hele tatt, ved å omgås han? Why??? Jeg personlig kunne aldri hatt noen form for vennskap med eksen. Slutt er slutt, move on, eller bli sammen igjen, venner har jeg ellers nok av, kunne aldri hatt ei som venn som jeg har vært intim med før. Dere har ikke vært gift og fått unger, slik at dere faktisk må treffe hverandre pga barna. Dere har vært kjærester og det slutter der, livet går videre. Og når du i tilleg sier: "han kontakter meg for ei natt på lakenet", da har du lite selvrespekt for seg selv. Damn girl!!! Endret 1. juli 2008 av Wooho Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Av erfaring kan jeg si at det med å kutte kontakten er det lureste du kan gjøre. Nytter ikke å klø på et stikk for å få det vekk, ikke ta av skorpen på et sår osv, osv. MEN det er fæen ikke lett, MEN2 dersom du gjorde det slutt og han du såret klarer seg fint - hva er vel bedre? Da slipper du den sorgen også. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Hvorfor tror du han er over deg, bare fordi han drikker og finner seg nye damer? Er vel sjeldent man klarer å "kvitte" seg med to år på to korte mnd.. Du er fremdeles glad i ham, slutter ikke med det selv om du hadde dine grunner for å ikke klare et videre forhold. Ditt hode klarer heller ikke omstille seg fra "han er min" til "alle andre kan gjøre hva de vil med ham" på den tiden. Så selv om du er klar for å bryte opp med ham, er du ikke klar for å se ham med andre. Velger du å fortsette å sove sammen med ham og slikt, så blir det vanskeligere for dere begge. Hvis du virkelig vil bli "ferdig" med ham, må du antakeligvis ha mindre kontakt med ham en periode. Og så heller bruke litt tid senere dersom du fremdeles mener dere klarer å være bare venner. Virker ikke som dere klarer det nå, så ta tiden til hjelp. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest ladygrey Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Dere har helt rett. Med fare for å ligne en takketale: Takk toth. Tror du fant noe essensielt der, at han ikke trenger/trengte å være venner med meg når han uansett fikk andre ting han kanskje var mer interessert i. Takk Wooho, for et innlegg som banker litt vett inn i skallen på meg ved hjelp av en slagkraftig tone. Mange gode poeng. Jeg slo opp fordi det var feil for meg å fortsatt være sammen. Jeg vil gi slipp på ham, det er bare vanskelig. Move on, move on, move on. Har sluttet med å si ja til flere laken-netter, er vel 3 uker siden nå. Takk flodhest. God sammenligning, og du skjønner at det "fæen ikke er lett". Kanskje er det greit at han oppfører seg på den måten, så slipper jeg å få dårlig samvittighet for en masende pusling.... Men det er frustrerende å ikke se noen menneskelige følelser etter et brudd. Som en maskin som bare tøffer videre. Takk Juliess, for et fint innlegg. Du beskriver tingene logisk, og slik jeg føler det. Tid ja. Kanskje jeg er litt for utålmodig, og forventer at alt blir borte på et blunk. Vi klarer ikke å være venner nå, og det er ikke verdt å prøve. Det skal jeg tenke så mye som mulig. Jeg skal holde meg unna ham. Ikke ta et eneste initiativ til noe som helst! Definitivt ikke ha noen flere netter. Ikke tro at hvis bare, hvis bare, så blir det bra. Jeg gleder meg utrolig til de dagene jeg genuint kan si at jeg ikke bryr meg lenger! Nuh, er den beste medisinen å fly uhemmet etter nye gutter, eller har man godt av litt fri? Lenke til kommentar
MCLoViN-ULTRA Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Kommer ann på hvordan du føler deg. Hvis du har kommet helt over han så ser jeg ingen grunn til ikke å begynne å ikke få deg ny kjæreste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå