Gå til innhold

overføre joomla-nettsted fra en server til en annen

Anbefalte innlegg

Hei,

dersom man har et nettsted publisert i joomla med artikler, kategorier og alt, hvordan kan man da smertefritt overføre det til en annen server/host? Noen som har erfaring med dette og vet hvordan det gjøres for å unngå å innstallere alt på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okey! Hvordan tar man backup av databasen egentlig? Regner med at det ikke bare er å kopiere mappen hvor nettstedet ligger?

Nei. Men du gjør en backup av databasen enkelt ved å gå inn på phpMyAdmin, og inn på Export. Velg "Save as file", og du har hele databasen i en zip- fil (også flere valg her om man ønsker dette). Du kan deretter enkelt kjøre SQL- kommandoene phpMyAdmin produserer på den nye siden, og vips så er databasen på plass. :!:

Lenke til kommentar

Håkei! Når jeg via phpmyadmin skal importere databasen fra det gamle nettstedet til det nye, får jeg opp feilmeldingen access denied. Er det noe sted jeg må vise til den nye serveren at jeg faktisk har tilgang til den gamle databasen, eller hur? Det er jo ikke verre enn at jeg har den zippet og lagret fra på pcen fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...