flodhest Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei, dersom man har et nettsted publisert i joomla med artikler, kategorier og alt, hvordan kan man da smertefritt overføre det til en annen server/host? Noen som har erfaring med dette og vet hvordan det gjøres for å unngå å innstallere alt på nytt? Lenke til kommentar
kavk Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hei! Du må ta backup av databasen. det er der alle artikler etc blir lagret. men for å med designet og bildene på siden osv må du overføre det fra den gamle webservern til den nye. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Okey! Hvordan tar man backup av databasen egentlig? Regner med at det ikke bare er å kopiere mappen hvor nettstedet ligger? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Okey! Hvordan tar man backup av databasen egentlig? Regner med at det ikke bare er å kopiere mappen hvor nettstedet ligger? Nei. Men du gjør en backup av databasen enkelt ved å gå inn på phpMyAdmin, og inn på Export. Velg "Save as file", og du har hele databasen i en zip- fil (også flere valg her om man ønsker dette). Du kan deretter enkelt kjøre SQL- kommandoene phpMyAdmin produserer på den nye siden, og vips så er databasen på plass. :!: Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Du trenger å flytte over følgende mapper /var/lib/mysql /var/www Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Da kjører vi i gang og prøver. Takketakk Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Håkei! Når jeg via phpmyadmin skal importere databasen fra det gamle nettstedet til det nye, får jeg opp feilmeldingen access denied. Er det noe sted jeg må vise til den nye serveren at jeg faktisk har tilgang til den gamle databasen, eller hur? Det er jo ikke verre enn at jeg har den zippet og lagret fra på pcen fra før av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå